• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-11-2025
Heb hier een Dell P4 pc (ik geloof een inspiron), Vista Home Basic, met interne VGA kaart.

Ik druk de computer aan, en de CPU fan begint gewoon te draaien. Echter het beeld blijft zwart.

Volgende dingen heb ik al geprobeerd:

- Het geheugen getest in een andere pc -> werkt prima
- Een andere voeding aangesloten -> beeld blijft zwart
- Een andere videokaart besteld (PCI-e) en erin gestopt -> beeld blijft zwart
- Bios batterijtje er even uitgehaald en weer in gedaan -> beeld blijft zwart

Iemand andere suggesties voor wat hier het probleem zou kunnen zijn? :'(

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Welke kleur is het power lampje? Je zou met Dell kunnen bellen om te vragen wat de kleurcodes betekenen. Ook buiten de garantie kun je dergelijke vragen stellen.

• SuperM
Trommelrem schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:20:
Welke kleur is het power lampje? Je zou met Dell kunnen bellen om te vragen wat de kleurcodes betekenen. Ook buiten de garantie kun je dergelijke vragen stellen.
Oh wist niet eens dat die dingen een kleurcode hebben! Hij is geel/oranje (dacht dat dat zo hoorde 8)7 ) maar dat kan ik morgen even vragen (ga er vanuit dat ze nu wel dicht zijn).

In de tussentijd nog meer tips?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga verder testen. RAM alleen in een andere PC testen is niet voldoende. Al een andere monitor getest?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 30-12-2009 20:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SuperM
gambieter schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:31:
Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga verder testen. RAM alleen in een andere PC testen is niet voldoende. Al een andere monitor getest?
Zal ik doornemen.

Haha ja monitor wel ja!:p Heb er hier sois 2 monitoren staan van mezelf, de computer is niet van mij.

/edit: Doorgenomen-> De dingen overgeslagen die je visueel kan instellen: heb namelijk geen beeld. Ook voeding kan het niet zijn, aangezien ik een goede 700w voeding (coolermaster) van mezelf even heb gebruikt om het te testen.

Verder is er zeker niet mee overgeklokt of zoiets dergelijks. Ook zijn er geen beep's geweest,

Het enige wat erbij staat wat ik nog kan doen is de CPU in een andere computer steken, wat erg lastig gaat worden omdat hier thuis verder geen P4 staat. Hoop dat er eerst nog andere dingen zijn om te testen.

Kan het bios batterijtje ook gewoon leeg zijn? Of maakt dit niet uit?

[ Voor 42% gewijzigd door SuperM op 30-12-2009 20:46 ]

• SuperM
Uiteindelijk bleek het moederbord kapot te zijn, deze is vervangen en nu werkt hij weer.

Nu heb ik hier ook een Inspiron 630m, welke redelijk vaak opstart maar vervolgens een wit streepje knipperend laat zien.

Wat ik ook in deze gevallen probeer voordat ik het streepje krijg, is het one time boot menu te starten, met de f12 toets. In dit menu kan je kiezen vanaf welk medium de laptop opstart. ik dacht misschien lag het aan de hardeschijf, dus probeer ik dit. Alleen zelfs dit krijg ik niet in beeld, maar alleen het streepje.

• SuperM
Inmiddels een Memtest gedaan vanaf de Ubuntu CD, zonder resultaat.:(

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 23:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica