Toon posts:

Numark TTUSB geeft via USB vreemde links/rechts stereo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb vorige week een USB numark draaitafel aangeschaft.

Alles aangesloten op Apple MacBook pro, Intel, OS 10.5, 2.16 ghz, 2gb

Mijn Numark TTUSB geeft via USB vreemde links/rechts stereo uitvoer?

Even oorzaken aflopen;

- element of naald is het niet, ik heb meerdere draaitafels en andere naalden en elementen doen hetzelfde
- via de tulp jacks aansluiten op line ingang van laptop geeft WEL normaal stereo en juiste verhouding links/rechts
- audacity software is het niet, komt ook bij bijv garageband op QuickTime voor
- andere USB cable geeft zelfde effect

dan kan het maar twee dingen zijn toch;

- hardware defect in de numark ttusb bij usbpoort
- USB audio codec in Mac OS X > hulpprog > audio/midi config

Ik wil het via USB doen en nu heb ik rechts normaal geluid bij opname maar links een superzacht kanaal lijkt het wel ...

weet iemand misschien een antwoord of oplossing?

Ik heb de vraag ook bij de Apple mensen gesteld maar misschien weet iemad bij Audio/Hifi de truc?

Thanks!

Verwijderd

USB kabel zal het wel niet zijn (daar loopt alleen data over en geen stereo audio) driver die verkeerd ingesteld is? Analoog aansluiting binnen in die ze verwisseld hebben op de printplaat? Instellingen van je mixer geluid in ontkoppeld en 2 verschillende geluids niveaus?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:03 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat klinkt alsof er inderdaad iets stuk is. Misschien wel de ADC, die het analoge signaal omzet naar het digitale USB signaal.
Je zou het nog eens op een windowsbak kunnen proberen. Hier verschijnt de TT waarschijnlijk als een extra geluidskaart.
Mijn draaitafels beschikken ook over USB output maar zover ik kon horen was dit eerder slechter vergeleken met de analoge output. Wat allicht het gevolg is van goedkope ADC in draaitafels.

Ik zou hem gewoon aansluiten via RCA Line out.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor het reageren.

De RCA line out vanaf de TT en dan in de 'audio in' van mijn macbook geeft prima weergave, dus links en rechts goed. Alleen via USB dus niet. Ik wil de USB gebruiken omdat ik hem daarvoor gekocht heb (direct digitaal mijn systeem in). Anders had ik ook wel een van mijn andere platenspelers kunnen aansluiten. Dat is dus jammer vind ik.

Er zit geen mixer tussen en welke software ik ook opstart, ook op een andere Mac, geeft hetzelfde probleem.

Wat betreft de windowsmachine, dat ga ik nu proberen. Dan hoop ik te weten of het inderdaad een defect in de TTUSB is en kan het apparaat terug want dan is het stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist getest:

Hij doet het op een Windows PC (laptop, Windows XP) ook NIET goed.

Precies hetzelfde probleem: links een zeer zwak geluidsopname (waveform heel klein) en rechts kanaal is normaal. En bij afspelen hoor je ook rechts alles goed en links zeer zachtjes.

Conclusie: het apparaat is stuk bij de USB uitgang?

Lijkt me in ieder geval een defect aan het apparaat?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat is niet goed nee. Rammel een wat met de kabel en of tik tegen waar de USB aansluiting zit. (Niet onder afspelen natuurlijk.)
Er zal dan wel iets mis zijn met de ADC. Omruilen als het nog kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks. Ik ga 'm omruilen. Hij is niet okay dus.

Dit onderwerp kan gesloten worden, bedankt voor jullie meedenken!
Pagina: 1