Hoi,
Ik heb een probleem en dat heb ik inmiddels al opgelost. Maar heb nog wel een vraag.
Het betreft hier een externe hard schijf (seagate) die nog wel te vinden is
onder "mijn computer" maar niet meer toegankelijk is.
Als ik dat wel probeer, dan krijg ik de vraag of ik de schijf wil formatteren.
Er stonden bestanden op in een NTFS tabel.
Ik weet absoluut zeker dat deze bestanden er gewoon op staan.
Om het op te lossen heb ik GetDataBack gebruikt. 12 uren laten draaien en toen kon ik weer bij mijn bestanden.
Het vervelende van dat soort programma's is alleen het volgende.
Ze vinden wel je bestanden maar ze zijn op de een of andere manier niet in staat om gewoon je NTFS tabel weer in orde te maken. Of ik zie iets over het hoofd? Ik heb meerdere applicaties geprobeerd (testdisk, stellar etc) maar steeds kwam het op hetzelfde neer.
Om dus mijn bestanden te behouden ben ik nu ze allemaal naar een andere schijf aan het kopieren.
Maar.....en dat is ook mijn vraag: bestaat er geen goede tool om gewoon je NTFS tabel in zo'n situatie te rebuilden? Dat kan dan vast ook veel sneller dan die 12 uur die ik dan moet wachten.
Ik heb een probleem en dat heb ik inmiddels al opgelost. Maar heb nog wel een vraag.
Het betreft hier een externe hard schijf (seagate) die nog wel te vinden is
onder "mijn computer" maar niet meer toegankelijk is.
Als ik dat wel probeer, dan krijg ik de vraag of ik de schijf wil formatteren.
Er stonden bestanden op in een NTFS tabel.
Ik weet absoluut zeker dat deze bestanden er gewoon op staan.
Om het op te lossen heb ik GetDataBack gebruikt. 12 uren laten draaien en toen kon ik weer bij mijn bestanden.
Het vervelende van dat soort programma's is alleen het volgende.
Ze vinden wel je bestanden maar ze zijn op de een of andere manier niet in staat om gewoon je NTFS tabel weer in orde te maken. Of ik zie iets over het hoofd? Ik heb meerdere applicaties geprobeerd (testdisk, stellar etc) maar steeds kwam het op hetzelfde neer.
Om dus mijn bestanden te behouden ben ik nu ze allemaal naar een andere schijf aan het kopieren.
Maar.....en dat is ook mijn vraag: bestaat er geen goede tool om gewoon je NTFS tabel in zo'n situatie te rebuilden? Dat kan dan vast ook veel sneller dan die 12 uur die ik dan moet wachten.