Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik Win 7 geïnstalleerd op beide thuiscomputers. De een draait Win7 32bit, de ander 64bit.
In BitDefender zien de twee elkaar en heb ik een mooi thuisnetwerk. Om echter bv de printer of bestanden te kunnen delen moet ik ook een Windows Netwerk maken. Daar loop ik echter vast. Ik krijg op pc 1 keurig een sleutel om in te voeren op pc 2, maar daar kan ik de sleutel nergens intypen en zegt de pc2 geen deel uit te maken van een netwerk. Het werkt ook niet als ik het netwerk aanmaak op pc2.

Is het zo dat 32- en 64bits systemen niet met elkaar in 1 netwerk kunnen zitten, of doe ik iets anders fout?

Vriendelijke groet,

Gijsbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Zou volgens mij niet uit moeten maken hoeveel bits je besturingssysteem is, zitten beide PC's in dezelfde werkgroep, staat netwerkdetectie, bestands en printerdeling ingeschakeld?
Wat betreft printers is het wel zo dat een 32 bits besturingssysteem een 32 bits driver nodig heeft een een 64 bits besturingssysteem een 64 bits driver.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vergeet dat "makkelijke" delen middels een sleutel, en stel je netwerk handmatig in. Welk OS dat is maakt in weze niet uit, en al helemaal niet het aan bits.

Dus: statische IP's, ter controle firewall/AV op uit, mapje delen en evt. 1 account met dezelfde gebruikersnaam en ww. Werkgroep boeit niet.