• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02 19:26
Sinds kort voor een kennis nieuwe pc aangeschaft, dewelke naar behoren werkt. Ook heb ik de RTC power on functie ingeschakeld, zodat de computer elke dag op een bepaald tijdstip aangaat. In princiepe werkt dat goed, maar de computer staat meestal in de slaapstand en dan werkt die RCT functie niet. Terwijl dat eerst wel gewoon goed werkte vanuit de slaapstand.

Wat heb ik gedaan?

De cmos batterij tijdelijk even eruit gehaald, zo word de bios reset.
De default bios en power functies teruggezet.
Ik had een ouder topic gezien waar dit probleem ook ongeveer word omschreven, maar dat helpt mij helaas niet.
Ook is het vreemd, dat als je de pc in standby zet, de harde schijf wel uit gaat, maar de power en cpu blijft draaien... Kan ook geen instelling zien om dat te veranderen.. Pc is net een maand oud...

Asrock G13M-GS
Intel Pentium Dualcore (E3400) @2,40GHZ
Windows XP Home Edition

Alvast dank voor de hulp! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door wiebjuh16 op 30-12-2009 18:17 ]

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Dit werkt alleen als de pc volledig uitgeschakeld is volgens mij. Dus via hibernate/sluimerstand (niet slaapstand) of gewoon volledig uitschakelen zou het moeten werken.

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02 19:26
via de stanby werkt het helaas ook niet... :'( . Jammer genoeg kan ik de bios niet updaten, omdat de nieuwste versie er al op zit... zijn er evt nog meer opties? :)

• robbert15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-02-2025
Probeer de bios te resetten met de onboard jumper ;)