Geen vista boot optie meer na installatie windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik kon het in de FAQ en sticky's niet vinden, en ook google bood me geen oplossing.

Situatie:
Ik had een PC met Windows Vista en al een tijdje een nieuwe windows 7 hier liggen. In de vakantie maar eens besloten deze eindelijk te installeren. Hierbij heb ik gekozen voor een nieuwe installatie, op een andere harde schijf (dus geen upgrade gedaan).

Alles ging goed totdat ik rebootte nadat de installatie voltooid was. Ik verwachtte een keuze scherm voor Vista en Windows 7 maar hij boot meteen door naar 7.

Na allerlei pogingen met bcdedit, EasyBCD en de recovery opties van windows 7 weet ik nu niet meer wat ik moet doen om mijn Vista terug te krijgen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Grappig ik had juist precies het omgedraaide. Ik wilde van Windows Vista af maar die bleef maar als 2de optie in me boot scherm komen terwijl ik de partitie met Vista geformatteerd had tijdens de Windows 7 installatie.

Ik had uiteindelijk VistaBootPRO gebruikt om de zaakjes in orde te maken. Je heb ook DualbootPRO maar zit helaas een prijsje aan. Je kan VistaBootPro 3.3.0 proberen dat is freeware. http://en.kioskea.net/tel...harger-126-vista-boot-pro

Geen idee of je daarmee het nog terug kan halen, maar is het proberen waard natuurlijk.