Sweex USB hub werkt niet op MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Sweex USB hub gekocht voor bij mijn MacBook Pro, maar deze werkt niet naar behoren.

-USB stick werkt wel
-Externe HDD werkt niet (krijgt wel stroom, ledje gaat branden)
-Muis werkt niet
-Draadloos toetsenbord werkt niet, alleen de toetsen voor volume etc werken wel

Vreemde situatie dus aangezien sommige (delen van) de apparatuur wel werkt. Alle apparaten werken prima als ze direct op de Mac worden aangesloten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
ik zou gokken dat je hubje niet in staat is voldoende stroom te leveren aan een externe HD (met alleen usb voor stroom?), en aan d rest dus ook niet meer. als ik mijn mp3 op mijn hub aansluit doet deze het ook niet, maar wel als ik hem los aansluit. dat zou ik zeggen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even alleen mijn muis (wired) geprobeerd maar die pakt ie ook niet. Stroom probleem zou dus kunnen maar dan geeft hij nieteens genoeg stroom voor een muis. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaa, dat heb je met die sweex troep. probeer of je het nog terug kan brengen en koop een degelijk merk.!
probeer hem anders nog even op een andere pc uit. misschien ligt het aan je macbook.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon een nieuwe, kost toch bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Volgens mij kun je maar een bepaald voltage uit je USB aansluiting trekken (ik dacht 4,7v).

dus meerdere grote apparaten als een compleet toetsenbord (hoe krijg je zowiezo een draadloos toetsenbord aangesloten op een USB hub?) en een Externe Hardeschijf zullen schijnbaar niet genoeg voeding krijgen om fatsoenlijk te kunnen draaien.

je zou ook zonder HUB kunnen werken, en met een Firewire>usb verloopje een extra usb poort creëren. maar zo kom je op 3 uit dus zul je altijd één apparaat moeten wisselen.

vermeld even wat voor toetsenbord en muis je hebt, en hoe jou externe hardeschijf zich van stroom voorzient. Heeft hij een extra usb aansluiting nodig of voorziet hij zichzelf van stroom door een netstroom adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Abbadon321 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:44:
Volgens mij kun je maar een bepaald voltage uit je USB aansluiting trekken (ik dacht 4,7v).

dus meerdere grote apparaten als een compleet toetsenbord (hoe krijg je zowiezo een draadloos toetsenbord aangesloten op een USB hub?) en een Externe Hardeschijf zullen schijnbaar niet genoeg voeding krijgen om fatsoenlijk te kunnen draaien.

je zou ook zonder HUB kunnen werken, en met een Firewire>usb verloopje een extra usb poort creëren. maar zo kom je op 3 uit dus zul je altijd één apparaat moeten wisselen.

vermeld even wat voor toetsenbord en muis je hebt, en hoe jou externe hardeschijf zich van stroom voorzient. Heeft hij een extra usb aansluiting nodig of voorziet hij zichzelf van stroom door een netstroom adapter.
draadloos toetsenbord sluit je aan op je hub door d ontvanger in d hub te duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een usb hub met een extra adapter: zo blijft mijn 500 mW per usb poort gegarandeerd :)

ik gebruik de Belkin USB 2.0 Plus Hub (7 poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:48:
Ik gebruik gewoon een usb hub met een extra adapter: zo blijft mijn 500 mW per usb poort gegarandeerd :)

ik denk dat dit de beste oplossing en enige oplossing is zonder poorten te verliezen :)

@stijnovinchi, was aan het denken aan het apple wireless keyboard welke bluetooth is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:48:

Dat is inderdaad een oplossing die altijd werkt. Ik heb hier een Logitech USB hubje aan mijn desktopwerkplek hangen, en zonder de adapter werkt het ook wel, maar krijg je problemen zoals de TS die heeft. Met de adapter gaat het (uiteraard) vlekkeloos ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hier een sitecom hub, zelfde probleem als ik de externe power supply NIET in plug. Doe ik dat wel dan werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties! Ik ga morgen op zoek naar een hub met adapter.
Pagina: 1