Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
hi,
mijn vriend heeft volgende probleem:
twee computers, 1 desktop met win XP home, een laptop win Vista home.
wlan netwerk.draadloos.
hij gebruikt de mailsprogrmmas Outllok Express (XP) en Windows Mail (Vista).
antivirus en firewall software: Eset Smart Security 4
antispam: gratis spamfighter, eset functie uitgeschakeld.

op de laptop verdwijnen soms spontaan emails, Net NADAT ze wel zijn binnnegekomen, vanzelf, enkele seconden na binnenkomst..
soms komen die mails wel op de andere pc , de desktop, binnnen.
ik heb de instellingen gezet in windows mail en (desktop) outlook express, dat de bericjhten 3 dagen op server worden bewaard na ophalen om ook op andere pc te kunne ophalen.
de bewaartijd is op beide pcs gelijk .

dit probleem komt regelmatig voor. de mails zitten ook niet in de 2 antispam mappen (eset smart secur en spamfightrer, een spamfilter staat af) en de mails komen ook niet in verwijderde items of welke andere eigen map dan ook. ze verdwijnen gewoon van de laptop. dit gebeurt NIET op de XP desktop pc.
de laptop wordt vaak gebruikt voor emails lezen, dus lastig probleem.

wie weet raad?

RR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
Worden ze niet in de spam folder geplaatst?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MOve naar Windows Clients

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:09
hhoekstra schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:17:
Worden ze niet in de spam folder geplaatst?
Read please.... :| ;)

De enige instelling die je hebt gegeven is dus dat de mails 3 dagen op de server blijven staan. Waarschijnlijk gaat het daar dan fout, want het werkt volgens mij nooit lekker om op 2 pc's precies dezelfde emails binnen te halen (denk aan op de ene pc een mail verwijder, bij de andere pc heb je hem dan nog). Dus misschien moet je gewoon overgaan op het alleen maar binnenhalen van de mail op de laptop, dan heb je waarschijnlijk geen last meer van zulke dingen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Het is geen optie om via imap te werken? Zou het verhaal wellicht iets makkelijker maken

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
dank voor Imap suggestie, ik had daaraan al eens gedacht maar wist niet hoe. ik heb het nu zelf ontdekt. moet je dan op *beide* pc's Imap account aanmaken ipv pop3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Lijkt me wel zo handig. Als één pc pop3 gebruikt voor email dan ben je ze doorgaans kwijt voor imap. Het zou kunnen werken als je de email via pop3 niet na het ophalen zou verwijderen, maar handiger is om op allebei imap te gebruiken. Heb je ook op beide pc's alle email (incl. verzonden) beschikbaar.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:18
Imap zou inderdaad uitkomst bieden in deze situatie, ik weet niet welk bedrijf / instelling de email service aanbied? Maar dikke kans dat deze geen IMAP service aanbied...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Heb je al gezocht op Google? De eerste hit geeft meteen al wat suggesties.

De rest van de restultaten

Hail to the king baby!

Pagina: 1