Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een Home-Made HTPC (Tweakers BGG als basis gebruikt). Door het intensieve gebruik, zeker de laatste periode, merk ik 2 eigenaardigheden op die ik graag wil verhelpen.
Ik hoop het probleem zo goed mogelijk te beschrijven, mocht het niet duidelijk zijn....dan moet je het maar even vragen.
Om te beginnen mijn Systeem:
Behuizing - Thermaltake DH101
Voeding - Be Quiet Pure Power 300 Watt
Mobo - ASRock A780GXH/128M
CPU - AMD Phenom II X2 550
Ram - 4 GB (2x2) Kingston ValueRAM DDRII 800MHz
GPU - ATI HD4550 (512mb)
HDD- WD Caviar Green 1 TB
Samsung DVD brander
Linksys WUSB600N V1 (WLAN Adapter)
Windows 7 Ultimate 64 bit
XBMC 9.11b1
SABNZB 0.4.??
Aangesloten op een Samsung 42" LED TV
Probleem 1:
Via XBMC speel ik een film (HD/SD/BR -> Whatever), dit gaat prima! Maar op het moment dat ik XBMC minimaliseer, om even op internet te kijken, gaat het ook redelijk. Maar plots een BSOD ... PC gaat compleet uit! Maar das logisch bij een BSOD
Deze BSOD krijg ik alleen wanneer ik bovenstaande uitvoer, verder gebruik van de PC gaat goed!
Probleem 2:
Tijdens het afspelen van HD/BR staat SABNZB bij mij op de achtergrond "artikelen" van nieuwsgroepen binnen te halen. Tijdens het uitpakken happpperrrrttttt mijn beeld continu. Op zich niet verwonderlijk, unrarren vraagt gewoon veel van het systeem.
Stel ik wil dit wel tegelijk kunnen? Wat voor upgraden moet ik doen?
Een snellere CPU? RAM? HDD?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt en een goede jaarwisseling!
Ik hoop het probleem zo goed mogelijk te beschrijven, mocht het niet duidelijk zijn....dan moet je het maar even vragen.
Om te beginnen mijn Systeem:
Behuizing - Thermaltake DH101
Voeding - Be Quiet Pure Power 300 Watt
Mobo - ASRock A780GXH/128M
CPU - AMD Phenom II X2 550
Ram - 4 GB (2x2) Kingston ValueRAM DDRII 800MHz
GPU - ATI HD4550 (512mb)
HDD- WD Caviar Green 1 TB
Samsung DVD brander
Linksys WUSB600N V1 (WLAN Adapter)
Windows 7 Ultimate 64 bit
XBMC 9.11b1
SABNZB 0.4.??
Aangesloten op een Samsung 42" LED TV
Probleem 1:
Via XBMC speel ik een film (HD/SD/BR -> Whatever), dit gaat prima! Maar op het moment dat ik XBMC minimaliseer, om even op internet te kijken, gaat het ook redelijk. Maar plots een BSOD ... PC gaat compleet uit! Maar das logisch bij een BSOD

Deze BSOD krijg ik alleen wanneer ik bovenstaande uitvoer, verder gebruik van de PC gaat goed!
Probleem 2:
Tijdens het afspelen van HD/BR staat SABNZB bij mij op de achtergrond "artikelen" van nieuwsgroepen binnen te halen. Tijdens het uitpakken happpperrrrttttt mijn beeld continu. Op zich niet verwonderlijk, unrarren vraagt gewoon veel van het systeem.
Stel ik wil dit wel tegelijk kunnen? Wat voor upgraden moet ik doen?
Een snellere CPU? RAM? HDD?
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt en een goede jaarwisseling!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130