Vervelend woofer niet tussen satellieten

Pagina: 1
Acties:

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Omdat ik op zoek ben naar een nieuwe speakerset (van redelijke kwaliteit rond de 100 - 150 euro), en ik niet zo gek veel beenruimte heb onder mijn bureau, welke ik niet graag wil delen met een grote woofer, even een vraagje.

Is het merkbaar/vervelend als je een subwoofer naast je bureau zet (en dus niet tussen de satelliet speakers)?
Heb je dan dat de bas heel erg van 1 kant komt, of valt dat wel mee?

Alvast bedankt ^^

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je websites als deze al doorgelezen: http://www.audioholics.co...ofer-placement-guidelines?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:07
heel simpel gezegd: het maakt niets uit waar je een sub plaatst. Hoe lager de toon, des te moeilijker is het te bepalen waar deze vandaan komt. Uiteraard heb je ook fenomenen als staande golven en versterking daarvan, maar ik denk niet dat jij je daar zorgen over moet gaan maken. Gewoon die sub neerzetten waar het je uitkomt.

@hierboven. wat denk jijzelf?

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Hmm daar zal ik even goed naar kijken!

Iemand anders nog tips?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
107mb schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:37:
heel simpel gezegd: het maakt niets uit waar je een sub plaatst. Hoe lager de toon, des te moeilijker is het te bepalen waar deze vandaan komt. Uiteraard heb je ook fenomenen als staande golven en versterking daarvan, maar ik denk niet dat jij je daar zorgen over moet gaan maken. Gewoon die sub neerzetten waar het je uitkomt.

Een set van 100 tot 150 euro en dan de middentonen* uit een hoek van de kamer laten komen?

*die subwoofer gaat tot 120Hz moeten meespelen bij dergelijke sets. Wanneer die slechts tot 50Hz zou moeten meespelen maakt de plaatsing minder uit omdat het om het voelbare gaat dan om het hoorbare. Als die tot 120Hz zou moeten gaan moet die wel enigsinds goed geplaatst zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 30-12-2009 17:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23
107mb schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:37:

Klopt, maar dan heb je het wel over een echte subwoofer, als in 1 die de echte onderste tonen voor zn rekening neemt... dus icm fullrange fronts.

Als je een simpel setje hebt met sattelietjes dan zal je sub echt niet alleen <70Hz ofzo doen. Die kleine boxjes kunnen amper lage tonen weergeven, dus de sub zal ook het sublaag moeten doen.. en dat maakt het op het gehoor bepalen van de locatie van de sub wel een optie..

In hoeverre TS kritisch is en dit als hinderlijk zal ervaren is aan hem.
Pagina: 1