Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoekers,

Binnenkort ga ik een Netgaer RangeMax WNR3500L aanschaffen om aan te sluiten op mijn Ziggo-modem.

Op deze router kan een externe harde schijf direct worden aangesloten m.b.v. USB. Ik ben van plan om daarvoor een WD My Book Essential 500GB (WDBAAF5000EBK) te gebruiken.

Op deze manier hoop ik op mijn notebook (Compaq Presario V4450EA) meer vrije ruimte te creeëren om dit apparaat te ontlasten waardoor de snelheid omhoog gaat. Ik wil met name mediabestanden overzetten naar de HD om ze vanuit daar vervolgens te kunnen afspelen in iTunes.

Aangezien ik weinig verstand heb van routers en externe harde schijven, heb ik jullie hulp nodig.
Is het mogelijk (en verstandig) om de externe HD aan te sluiten op bovengenoemde router?

(Let op: afbeelding van WD My Book Essential 500GB bij productkoppelingen klopt niet, seriecode en specs wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
erg toevallig..
ik heb sinds vandaag mijn WNR3500L aangesloten.
op de USB poort zit een 1TB WD schijf aangesloten. werkt gewoon goed :)
was eerst bang dat hij de 1TB niet aankon of de usb-schijf in "slaap-stand" ging.
geen van beide is het geval.

de router draait nu zo'n 7 uurtjes live en hij is niet blijven hangen OID.
al met al tot nu toe nog steeds een succes.

ik ben wel van plan om de Paragon firmware te installeren, die ondersteund namelijk NTFS schijven en leest/schrijft sneller met de sub-schijf.
Mocht die niet goed naar mijn zin gaan dan probeer ik de firmware van Leaf Networks.
die schijnt een goede ondersteuning te hebben voor RDP sessies.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie renedis!
Ik heb nog een vraagje. Ik wil de HD gaan gebruiken voor de opslag van mediabestanden.
Hoe is het gesteld met de snelheid als ik dat doe? Kan ik bijvoorbeeld muziekbestanden net zo makkelijk afspelen in iTunes als nu het geval is (nu staan de bestanden op mijn notebook)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
jaa dat kan makkelijk.
films afspelen kan ook.
ik speel (bekabeld) HD films van die usb-schijf af naar mijn PS3.
Heb enkel nog niet getest of hij hapert tijdens het afspelen van die film als ik bestanden ga overkopieren naar/van de usb-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

@renedis:

Graag zou ik willen weten hoe je met je ps3 die usb schijf kan benaderen. Ik heb sinds vandaag mijn WNR3500 verwisseld voor een WNR3500L. Kan wel vinden via google dat ie dlna ondersteunt, maar vindt met welke firmware hij dat kan.