Windows 7 draait te snel.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Toen ik zojuist mijn pc aan deed kwam ik in een bizarre situatie terecht. Alle Windows animaties draaien te snel, muziek afspelen gaat 20x te snel en toetsaanslagen worden 10x geregistreerd bij een druk op de knop. De tijd in Windows stijgt ook met 1 minuut per 5 seconden en de clocksnelheid van mijn pc wisselt van 800MHz naar 3,6GHz eens per seconde. Nogal eng vond ik zelf.

Na wat zoekwerk kwam ik enkel mensen tegen met het zelfde probleem en geen oplossingen.

Wat me opviel was dat deze mensen volgens mij allemaal de 785 chipset van ATI gebruiken op een Asus moederbord. Het enige wat ik heb veranderd naar mijn weten is mijn moederbord van het laatste bios voorzien. Echter heeft hij daarna nog gewoon gewerkt. In het BIOS is niets aan de hand. De tijd loopt normaal en de clock snelheid blijft gelijk.

Het liefst zou ik het oude bios terugflashen maar dat durf ik niet zo goed aan in deze situatie.

Heeft iemand een idee?

Het betreft:
- Asus M4A785TD-V EVO met bios 0501
- Phenom II 955 @ 3,2 GHz
- Windows 7 Professional 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit gebeurt ook na een cold reboot?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:27:
Hallo,

Toen ik zojuist mijn pc aan deed kwam ik in een bizarre situatie terecht. Alle Windows animaties draaien te snel, muziek afspelen gaat 20x te snel en toetsaanslagen worden 10x geregistreerd bij een druk op de knop. De tijd in Windows stijgt ook met 1 minuut per 5 seconden en de clocksnelheid van mijn pc wisselt van 800MHz naar 3,6GHz eens per seconde. Nogal eng vond ik zelf.

Na wat zoekwerk kwam ik enkel mensen tegen met het zelfde probleem en geen oplossingen.

Wat me opviel was dat deze mensen volgens mij allemaal de 785 chipset van ATI gebruiken op een Asus moederbord. Het enige wat ik heb veranderd naar mijn weten is mijn moederbord van het laatste bios voorzien. Echter heeft hij daarna nog gewoon gewerkt. In het BIOS is niets aan de hand. De tijd loopt normaal en de clock snelheid blijft gelijk.

Het liefst zou ik het oude bios terugflashen maar dat durf ik niet zo goed aan in deze situatie.

Heeft iemand een idee?

Het betreft:
- Asus M4A785TD-V EVO met bios 0501
- Phenom II 955 @ 3,2 GHz
- Windows 7 Professional 64-bit
Ik heb dit probleem ook gehad met de 790FX chipset dus het is niet alleen 785G. Ik denk dat het eerder aan de processor ligt. Doe een goede bios reset.

Wat bij mij werkt is:
-Jumper omzetten voor bios clear
-Stroom kabel los halen
-PC aanzetten

Het moederbord word dan goed leeg getrokken. Je wacht dan een half minuutje en zet alles weer goed. Dan hoort alles normaal weer te draaien.
Met deze volgorde trek je goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:27:
Hallo,
ander topic

Power save opties allemaal uitzetten als laatste workarround?

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 30-12-2009 15:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
leuk_he schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:37:
[...]

ander topic

Power save opties allemaal uitzetten als laatste workarround?
Bedankt voor de info. Weer een Deneb core :) alleen deze keer een nvidia chipset. Denk dat het echt een issue is bij de cpu die alleen weg gaat met een goede bios reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bios weer geupdate net. Probleem bleef.

Trek net de stekker er uit. Druk de power een paar keer in, druk een paar keer op de voeding knop en hij draait weer normaal. Bizar probleem dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:46:
Bios weer geupdate net. Probleem bleef.

Trek net de stekker er uit. Druk de power een paar keer in, druk een paar keer op de voeding knop en hij draait weer normaal. Bizar probleem dit.
Ik heb het al een paar keer met Vista gehad. Heb je soms laatst je pc overgeklokt? Ik heb er af en toe last van wanneer ik te wilt overclocken en het systeem daardoor vroegtijdig blijft hangen bij/rond de POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het systeem draait gewoon op de normale snelheid, enkel heb ik de stekker er 2 dagen uit gehad omdat ik de stekkerdoos mee nam op een uitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Als je cool 'n quiet eens uitzet in bios, dan blijft de processor op maximale snelheid. Dit soort zaken herken ik van virtuele sessies waarbij de guest operating systemen er niets meer van snapten.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Dadona schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:24:
Als je cool 'n quiet eens uitzet in bios, dan blijft de processor op maximale snelheid. Dit soort zaken herken ik van virtuele sessies waarbij de guest operating systemen er niets meer van snapten.
Probleem is al opgelost.....Het heeft niet met cool and quiet te maken omdat het probleem zelfs voor het laden van de cool and quiet drivers al voordoet. Enigste optie tot nu toe is een goede reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[Windows 7 x64] Tijdgerelateerde dingen gaan 2x zo snel

Hier dus ook dat moederbord.
Het zal wel te maken hebben met CPU/Mobo/beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Saturnus schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:08:
[Windows 7 x64] Tijdgerelateerde dingen gaan 2x zo snel

Hier dus ook dat moederbord.
Het zal wel te maken hebben met CPU/Mobo/beide.
Meest waarschijnlijk is de cpu, wegens de verschillende chipsets en merken (Asus, Asrock, DFI). In dit topic zie ik 3 verschillende AMD chipsets (760G,785G,790FX). Ze hebben allemaal 1 ding gemeen en dat is een Deneb processor. En ik had dit niet met m'n oude Athlon X2 5000+ op een 790FX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Best mogelijk.
.avi en .mp3 afspelen ging hier nog wel goed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:26:
[...]

Meest waarschijnlijk is de cpu, wegens de verschillende chipsets en merken (Asus, Asrock, DFI). In dit topic zie ik 3 verschillende AMD chipsets (760G,785G,790FX). Ze hebben allemaal 1 ding gemeen en dat is een Deneb processor. En ik had dit niet met m'n oude Athlon X2 5000+ op een 790FX ;)
Mogelijk dat het nog met een bios upgrade oid te verhelpen is. Tot nu toe is het maar een keer gebeurt, hopelijk blijft het er bij. Toch opmerkelijk dat er nog officieel nog niets over gemeld is.
Saturnus schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:28:
Best mogelijk.
.avi en .mp3 afspelen ging hier nog wel goed trouwens.
Hier niet, mp3's gingen ook veel te snel.
Pagina: 1