Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• teranos
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hallo ik doe nu VMBO kader ICT en zit in het examenjaar.

Ik vraag me af of iemand deze VMBO opleiding ooit geeft gedaan en welke mogelijkheden ik hiermee heb. Ik sta voor alles bovengemiddeld, dus momenteel geen onvoldoendes.
Ik krijg de volgende vakken : Engels , Nederlands , Economie , Wiskunde , Lichamelijk onderwijs (sport) , kunst en ICT projecten , vaardigheden en theorie.

* is het mogelijk om MBO ICT beheerder niveau 4 te doen ?
* is het mogelijk om het MBO verkort te volgen ? (bv opleiding van 3 jaar in plaats van 4 jaar)
* zijn er scholen in Nederland die ICT geven zonder een ROC te zijn ?
* welke andere ICT studie mogelijkheden heb ik voor in de toekomst ? (ik heb bv mbo afgerond)

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik weet niet of je gelijk doorstromen mag naar Mbo Niveau 4, maar ik zou zeker de route Niveau 4 -> Hbo ICT gaan maken. Eventueel een doorstroom maken van Niv. 2 naar 4.

Ik zou lekker eerst Mbo Niv. 4 gaan doen, en daarna lekker kijken welke richting je op wil met het Hbo. Met enkel Vmbo ben je redelijk kansloos op de ICT arbeidsmarkt.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

Je kan met een vmbo kader opleiding mbo niveau 4 doen, maar als je het zeker wilt weten zou ik kijken op www.carrieretijger.nl en daar je opleiding uitzoeken en bij die instelling navragen of je toegelaten kan worden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 22:04
Met VMBO kader kan je zeker MBO niveau 3 of 4 gaan doen. Je krijgt een intake gesprek als je je inschrijft voor een MBO ICT studie (iig bij een ROC)...

Bij mijn intake kreeg ik een toets van circa 1 uur. Hier keken ze naar je taal- en rekenvaardigheiden. Na de toets krijg je een gesprek met één van de docenten of een andere afdelingshoofd. Tijdens het gesprek wordt er gekeken naar je resultaten tijdens de toets en de resultaten op je vorige school (dus ook welke richting je hebt gedaan).

Ik heb diverse klasgenoten gehad die met VMBO kader tot niveau 4 hebben geschopt (en anderen tot niveau 3). Tijdens mijn intake gesprek wilde ze mij eerst op niveau 3 plaatsen, maar ik heb ze overtuigd om mij toch op niveau 4 te plaatsen omdat ik immers zeker wist dat ik het niveau aan kon. Uiteindelijk heb ik mijn niveau 4 diploma ook (redelijk eenvoudig) behaald.

Dus voor jou is het goed mogelijk dat jij op MBO niveau 4 terecht komt, mits je dat goed aankaart tijdens je intake gesprek. :)

Even antwoord geven op je vragen:
Het antwoord is dus ja. :)
* is het mogelijk om het MBO verkort te volgen ? (bv opleiding van 3 jaar in plaats van 4 jaar)
Dat is mogelijk, mits je dit even aankaart op je (nieuwe) school. Bij mijn vorige school was dit immers mogelijk.
Dat weet ik niet, denk haast van wel. :)
* welke andere ICT studie mogelijkheden heb ik voor in de toekomst ? (ik heb bv mbo afgerond)
Je kan (mits je uiteindelijk MBO niveau 4 hebt afgerond) HBO gaan volgen. Als HBO niks voor jou is (zoals bij mij het geval was) kan je gaan werken. Als je slim bent, zoek je een werkgever die voor jou cursussen/opleidingen/workshops betaalt. ;)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
teranos schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:22:
Ja deze zijn er. Soms wel onder een andere naam, bijvoorbeeld netwerkbeheer, mediatechnologie, applicatieontwikkeling etc.
Op www.roc.nl kan je per sector MBO opleidingen vinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk niet dat teranos dat bedoelt :P

Teranos bedoelt (volgensmij) of er niet-ROC scholen bestaan die MBO ICT opleidingen geven.
teranos schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:22:
Hallo ik doe nu VMBO kader ICT en zit in het examenjaar.

....

Voor zover ik weet moet je eerst MBO3 ICT afronden voor je naar 4 kan...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

Duinkonijn

Huh?

Raven schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:26:
Ik denk niet dat teranos dat bedoelt :P

Voor zover ik weet moet je eerst MBO3 ICT afronden voor je naar 4 kan...
ligt aan de school in kwestie, ze worden wel minder..

tegenwoordig zijn ze meer op de groei.. jaar 1 en 2 gehaald nivo 2
jaar 3 gehaald. nivo 3
jaar 4 gehaald nivo 4
http://www.rocasa.nl/xcms/opleiding/id/4121

Hoe word je toegelaten?
Diploma Medewerker beheer ICT niveau 3
Een VMBO diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg
Een overgangsbewijs van klas 3 naar klas 4 van HAVO/VWO

[ Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 04-01-2010 18:34 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1