Accespoints, Asus Wifi ap

Pagina: 1
Acties:

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-03 16:21
Hallo allemaal,

Ik heb pas een Nokia 5530 XpressMusic gekocht die Wifi heeft.

Ik heb hier dan ook mijn pc, met een Asus P5W DH Deluxe. Daar wou ik een netwerkje mee opzetten om zo ook internet op mijn gsm te hebben. Dit is me al gelukt (onder Windows XP), doch wilt het niet werken onder Windows 7. Er is al een topic hierover op tweakers, maar dat hielp me niet echt vooruit.

Daarom was ik van plan een Accespoint te kopen. Het moet niet duur of state of the art zijn als ik maar internet over krijg.

De situatie: Modem - Router (wired natuurlijk)
en aan de router:
- pc
- switch

Die Accespoint zou ik dan op de switch willen aansluiten. Is dit mogelijk? want iemand vertelde me dat dit problemen kon geven. Of is een Accespoint nutteloos en kan ik beter voor een router gaan?

Alvast bedankt voor het meedenken

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ja, je Accespoint kun je aan de switch hangen. Ik zie niet wat voor problemen dat zou kunnen geven. Je hebt al een router, dus nog een router is nutteloos.

Rail Away!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Mad Marty schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:30:
Ja, je Accespoint kun je aan de switch hangen. Ik zie niet wat voor problemen dat zou kunnen geven. Je hebt al een router, dus nog een router is nutteloos.
En toch zou ik gewoon een (draadloze) router kopen.

Waarom?
- 1 kastje om in te stellen, dus minder moeilijk
- Draadloze router kost hetzelfde als een accespoint
- Goedkoper in gebruik, immers 1x apparaat met stroomverbruik.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-03 16:21
Dat liever niet, ik heb uren zitten werken om een printer op die router werkende te krijgen, dus zou ik liever voor een alternatief gaan. Maar het zou natuurlijk nog fijner zijn als ik gewoon via die wifi ap solo dat kon doen, maar dat zit er niet in denk ik.