Ik heb van m'n collega haar DELL Dimension E520 in ontvangst genomen om een kijkje te nemen naar het falende systeem.
Ik heb wat moeite met t ontdekken van de specs, hier een aantal dingen:
2x 512MB RAM
Samsung SP2504C (250GB, 7200 RPM, SATA)
Mobo: DELL REV. A01
Het gaat om een BSOD met STOP 0x0000007B
Zoekend naar die code vond ik dat er bij velen "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" bij staat, dit is bij mij niet het geval.
De dingen die ik heb geprobeerd zijn als volgt:
Allereerst heb ik de Windows CD erin gegooid met als doel de recovery console in te gaan, dit lukte niet. De drivers werden geladen en daarna kreeg ik weer de BSOD. ----> Het booten faalt niet alleen vanaf een HDD, maar elke andere poging geeft ook deze BSOD
Lijkt me dus met 't mobo te maken te hebben. Toch nog even wat proberen:
Ik zou dus zeggen dat er iets aan het moederbord mankeert, en daar houdt het zo'n beetje wel op met mijn reparatiekunsten.
Of zie ik een paar ernstige dingen over het hoofd?
Wat advies graag
[edit]
Achteraf had ik hem misschien bij moederborden moeten plaatsen.. excuses
Ik heb wat moeite met t ontdekken van de specs, hier een aantal dingen:
2x 512MB RAM
Samsung SP2504C (250GB, 7200 RPM, SATA)
Mobo: DELL REV. A01
Het gaat om een BSOD met STOP 0x0000007B
Zoekend naar die code vond ik dat er bij velen "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" bij staat, dit is bij mij niet het geval.
De dingen die ik heb geprobeerd zijn als volgt:
Allereerst heb ik de Windows CD erin gegooid met als doel de recovery console in te gaan, dit lukte niet. De drivers werden geladen en daarna kreeg ik weer de BSOD. ----> Het booten faalt niet alleen vanaf een HDD, maar elke andere poging geeft ook deze BSOD
Lijkt me dus met 't mobo te maken te hebben. Toch nog even wat proberen:
- M'n eigen HDD erin gegooid (Samsung nog wat, 500GB, 7200RPM, SATA). Dit gaf de zelfde 7B BSOD
- De HDD van mn collega proberen te booten in m'n eigen computert. Dit gaf tot mijn verbazing ook 7B? Misschien is de installatie corrupt geraakt toen hij in de DELL Dimension zat? ( M'n eigen HDD terug in mijn eigen computer werkte wel gewoon weer).
- De HDD van mn collega als slave in m'n eigen computer draaien, werkte wel goed. Kon er zonder proberen op en heb alle files gelukkig gered
Toen CHKDSK gebruikt op de slave, heeft t een en ander gefixt maar dat heeft niks veranderd bij het hertesten van de bovenstaande testjes
Ik zou dus zeggen dat er iets aan het moederbord mankeert, en daar houdt het zo'n beetje wel op met mijn reparatiekunsten.
Of zie ik een paar ernstige dingen over het hoofd?
Wat advies graag

[edit]
Achteraf had ik hem misschien bij moederborden moeten plaatsen.. excuses