[Beamer] Blauwe 'pixels' + gele waas, wat kan dit zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Hallo medetweakers,

Sinds een jaar of 3 heb ik een Hitachi CP-RX60Z (3LCD) beamer. Heerlijk ding, mooi klein, native 1024x768. Maar sinds een maandje of 6 begon het ding kuren te vertonen:
- Aan de rechter kant van het beeld zijn langzaamaan allemaal blauwe pixels verschenen
- Over het hele beeld zit een gele waas heen
Omdat de lamp al (ruim 3000 tov 2000) over zijn branduren heen zat dacht ik dat het hier waarschijnlijk aan zou liggen.
Mijn lieve vriendinnetje heeft mij daarom voor mijn verjaardag (vorige week) een nieuwe beamerlamp cadeau gegeven welke eergister per post (pas) binnen gekomen is. Direct erin gezet natuurlijk en tot mijn telleurstelling, het beeld is nog exact hetzelfde :-(
De beamerlamp gaat dus (hopelijk) retour afzender, gezien mijn oude blijkbaar net zo goed is, maar ik zou nog wel graag mijn beamer weer goed hebben...
Bijgaand 3 foto's ter referentie in een verduisterde kamer op een beamerdoek.

Heeft iemand énig idee wat dit kan zijn, en belangrijker nog, of dit op te lossen is?

Afbeeldingslocatie: http://www.negerpenis.nl/hitachi/P1010604.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.negerpenis.nl/hitachi/P1010605.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.negerpenis.nl/hitachi/P1010606.JPG

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Dat gele komt doordat er een bepaald stukje waar het licht doorheen gaat vergeeld is (door de warmte?)

Dat blauwe weet ik niet.

Ik denk overigens niet dat je het nog weer goed krijgt, en dat je beter kunt zoeken naar een andere beamer.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 23:13

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wellicht ten overvloede, maar heb je ooit een stroomstoring oid gehad terwijl de beamer aanstond? In andere woorden: is ooit de koeling plotseling uitgevallen terwijl de beamer aanstond, om welke reden dan ook?

//Edit: je schrijft dat ze langzaam verschijnen. Kan er iets mis zijn met de koeling zelf? Hoopt zich stof op in het apparaat zelf?

[ Voor 24% gewijzigd door Goudvis op 30-12-2009 14:28 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Drak0z
Dank voor deze snelle replies :)
Ik ben altijd heel netjes met de beamer omgegaan, nooit stroomstoringen gehad, beamer heeft altijd op een plank gestaan, aan alle kanten (behalve de onderkant dan) volledig vrij.
De blauwe pixels zijn het afgelopen half jaar erger geworden. Als ik de beamer aanzet dan is het 'direct' zo erg als op de plaatjes (de beamer stond net 20 seconden aan daar)

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 23:13

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Je bent er via zoekmachines niet achter of het misschien een typisch probleem van deze serie is? If so, dan kan je als laatste uitweg misschien nog op zoek naar een vervangend paneel. Al zou ik daar niet te veel van verwachten.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Drak0z
@Goudvis Jan,

Ik heb me al suf gegoogled maar kan eigenlijk 0,0 vinden. Ik heb combinaties gebruikt van keywords als "blue pixels" "yellow hue" "yellow glow" "hitachi" "cp-rx60z" "rx60" maar eigenlijk alleen maar advertenties en verkoop praatjes tegengekomen, dus ik denk niet dat het een bekend probleem is. Ik heb Hitachi zelf ook al gemailed (in het engels, want via de nederlandse website kwam ik ook nergens uit).. Meh

Daarbovenop komt nog dat Zercom de lamp niet terug wil nemen (hoewel hij op de 22e December besteld is, de 28e hier binnen gekomen). Volgens mij zijn ze (wettelijk) verplicht hem terug te nemen omdat het als webshop besteld is.. Maar ik ben niet zo thuis hierin.. Jammer van de 170euro van de nieuwe lamp :(
Pagina: 1