Toon posts:

[HP] Handmatig Recovery DVD maken vanaf hidden partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier en HP notebook van iemand liggen welke, zoals zo velen, vergeten is Recovery DVD's te maken.

Nu is er rond het bootsector verhaal iets mis met de schijf, de data is prima beschikbaar, maar een F11 en dan de recovery tool gebruiken is er dus niet bij.

Ik denk er over om de DVD's te bestellen maar wil gewoon alles geprobeerd hebben om de DVD's te maken met de data welke op de hidden partitie staat.

Legio vragen hierover op internet te vinden, veel mensen komen er later pas achter dat ze die DVD's dus hadden moeten maken, maar weinig oplossingen omdat mensen vaak de technische kennis niet hebben om HD's erut te halen, etc.

Nu is de recovery DVD een hidden partitie en staat als laatste op de disk. Ik heb gekeken om deze zichbaar te maken, moet nog met een basic tooltje van Ultimate BootCD doen omdat deze dat wat makkelijker in zijn, maar dan ?

Ik stel mezelf toch zeer de vraag of het mogelijk is om recovery DVD's te maken van die hidden partitie als je die uiteindelijk kan zien met welke tool dan ook.

Met acer gaat het niet, dat weet ik bijvorbeeld al, Toshiba ook niet, maar HP heeft iemand daar ervaringen mee ?

Waar is toch de tijd van de origienel DVD's en volledoge ISO's :(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon je eigen Windows CD/DVD erin stoppen en vanaf booten. Dan kan je kiezen of je de Windows wil recoveren, en kom je op de prompt terecht.

Daar kan je dan de bootsector fixen: fixmbr uit m'n hoofd.

Daarna kan je weer gewoon normaal optarten, en dan alsnog de Recovery DVD's maken denk ik.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen die sectoren defect.

SMART geeft al aan dat de HD vervangen moet worden, ik heb een nieuwe, en het systeem blijft na de post rebooten als ik de schijf eraan hang op welke manier dan ook, USB, intern, etc.

Vandaar dat ik daar niet teveel op wil gokken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels alles geprobeerd, de recovery partitie als active zetten om daar met f11 van te kunnen booten.

MBR's op verschillende manieren gefixt, recovery CD's voor vista geprobeerd, etc.

Het lijkt er echt op dat je dit niet gaat lukken handmatig, howel die F11 en active recovery partitie wel zou moeten werken zoals de fora aangeven.

Ik ga morgen HP maar eens bellen.