Hallo,
Ik probeer met visual basic 2010 een programma te maken die gegevens naar een printje kan sturen via de com-poort. Dit gaat wel lukken denk ik maar in het programma moet een wiel komen waar hokjes in staan zoals in de afbeelding hieronder.
Dit is wel gelukt maar nu wil ik dat je deze hokjes kunt inkleuren met behulp van de muis. De positie van de muis heb ik al maar het inkleuren van de hokjes wil niet echt. Bij normale vierkantjes kan ik wel een kleurtje geven, nog niet met behulp van de muis, maar omdat deze hokjes uit snijdende lijnen bestaat vroeg ik me af hoe je het nu moet inkleuren.
Als dat kan moet het programma ook nog bijhouden welke hokjes zijn ingekleurd, er zitten 16 hokjes onder elkaar dus het zo mooi zijn als dat in 2 bytes kan zodat ik het verder kan gebruiken op het printje.

Dit is de code die ik heb gebruikt om een rondje te maken met de hokjes erin.
Mvg,
Ik probeer met visual basic 2010 een programma te maken die gegevens naar een printje kan sturen via de com-poort. Dit gaat wel lukken denk ik maar in het programma moet een wiel komen waar hokjes in staan zoals in de afbeelding hieronder.
Dit is wel gelukt maar nu wil ik dat je deze hokjes kunt inkleuren met behulp van de muis. De positie van de muis heb ik al maar het inkleuren van de hokjes wil niet echt. Bij normale vierkantjes kan ik wel een kleurtje geven, nog niet met behulp van de muis, maar omdat deze hokjes uit snijdende lijnen bestaat vroeg ik me af hoe je het nu moet inkleuren.
Als dat kan moet het programma ook nog bijhouden welke hokjes zijn ingekleurd, er zitten 16 hokjes onder elkaar dus het zo mooi zijn als dat in 2 bytes kan zodat ik het verder kan gebruiken op het printje.
Dit is de code die ik heb gebruikt om een rondje te maken met de hokjes erin.
Visual Basic: prog
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Private Sub Form1_Paint(ByVal sender As Object, ByVal e _ As System.Windows.Forms.PaintEventArgs) Handles MyBase.Paint e.Graphics.DrawEllipse(Pens.Black, Center_x - Radius, Center_y - Radius, 2 * Radius, 2 * Radius) For Degrees = 0 To 360 Step 2.8125 Angle = Math.PI * Degrees / 180.0 X_cor = Center_x + Radius * Math.Cos(Angle) Y_cor = Center_y + Radius * Math.Sin(Angle) e.Graphics.DrawLine(Pens.Black, Center_x, Center_y, X_cor, Y_cor) Next e.Graphics.DrawEllipse(Pens.Black, Center_x - Radius, Center_y - Radius, 2 * Radius, 2 * Radius) For Round = 0 To 128 Step 8 e.Graphics.DrawEllipse(Pens.Black, Center_x - Radius + Round + 20, Center_y - Radius + Round + 20, 2 * (Radius - Round - 20), 2 * (Radius - Round - 20)) Next End Sub |
Mvg,