Raid 10: swapfile op apparte partitie zin of onzin ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Graag wil ik de snelheid van mijn pc in de Raid 10 -configuratie opkrikken?

Mijn hardware-configuratie is de volgende:

Moederbord: Gigabyte GA-EP45-UD3R met “Intel ICHI10R” Raid controller en 4x 2GB geheugen.

Harde schijven in Raid 10 (128Kb): 4x Harde schijf van 1 TB
Raidarray 1 van 50 GB: Voor Windows 7 Pro 64Bit
Raidarray 2 van 1,7 TB voor al mijn data.

Omdat ik graag mijn data wil beveiligen maar deze ook graag steeds snel ter beschikking wil hebben. Gebruik ik hierbij de Raid 10 opstelling op de ICH9R-controller.
Het lezen van de data gaat razend snel, ook wanneer ik grote bestanden zoals gemaakte diashow (Proshow) films, enz… wil wegschrijven gaat dit snel.

Om mijn systeem te versnellen dacht ik aan deze oplossing.

Ik maak op Raidarray 2 een extra partitie aan van 500GB om de swapfile van Windows 7 te plaatsen en de tempfiles van de programma’s.

Iemand enig idee of dit mijn systeem enigszins zou kunnen versnellen :? :?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Als je voldoende geheugen hebt zal je pagefile niet onnodig gebruikt worden dus heeft het verder geen nut.

• Moris
Heeft het misschien zin om een extra partitie aan te maken voor de tempfiles van bepaalde programma's, ook al staat deze partitie op dezelfde Raidarray ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Op zich is het zeker geen verkeerd idee om je pagefile/tempfiles op een (physiek!) andere schijf te zetten dan die van je OS, denk alleen niet dat je pc er meteen super veel sneller van wordt.

/edit: Ik snap je raid opstelling ook nog niet helemaal. Je hebt dus de vier schijven in raid10, waarom heb je dan twee arrays van (maar) 50 + 1.7GB?

[ Voor 32% gewijzigd door Nielson op 30-12-2009 13:10 ]

• Moris
Sorry, was een typefoutje, het moest dit zijn!

Harde schijven in Raid 10 (128Kb): 4x Harde schijf van 1 TB
Raidarray 1 van 50GB: Voor Windows 7 Pro 64Bit
Raidarray 2 van 1,7TB voor al mijn data.