Rokersgeur uit Asus EEE PC 900 halen

Pagina: 1
Acties:

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12 13:12
De tweedehands EEE PC die ik onlangs heb gekocht is zojuist geleverd maar deze ruikt verschrikkelijk naar rook.

Iemand hier een idee hoe je het beste van de geur kan afkomen? Ik kan het wel eens uitblazen met zo'n "airduster" maar ik denk niet dat dit veel gaat helpen.

Verwijderd

gewoon de buitenkant goed reinigen met bv cilliit bang, maak eventueel de fans schoon, gewoon een kwestie van tijd voordat het ergste er af is.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-12 11:06

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:31:
gewoon de buitenkant goed reinigen met bv cilliit bang, maak eventueel de fans schoon, gewoon een kwestie van tijd voordat het ergste er af is.
Ik denk dat dit zal helpen maar het ligt niet zo voor de hand.
Ik heb zelf een EEE 900, en de fan zit zo ingebouwd dat je de hele onderkant moet losschroeven om er bij te kunnen, waardoor je de garantie void.

Ik denk idd alle oppervlakten goed poetsen, ook het tobo, en dan met perslucht of een sterke stofzuiger aan de fan openingen van de behuizing blazen/zuigen. Daar zitten de stofdeeltjes die ook de geur veroorzaken.
Ik denk dat je perslucht kan gebruiken om het stof weg te blazen en aan de andere kant met de stofzuiger het stof opvangen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-12 14:00

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wat soms ook helpt bij dingen die naar rook ruiken is het gewoon aan de lucht bloot te stellen en te wachten, ik heb een hele tijd ccfl's gehad die ontzettend roken maar die lucht is vanzelf weggegaan.

Het zelfde verhaal met een versterker hier.

Signature

Verwijderd

Wat ik altijd deed was de machine gewoon een nachtje op 100% laten stampen met een oneindige berekening oid, zodat de fans vol gaan blazen. Zorgen dat die kamer goed fris is, twee ramen tegen elkaar open zetten ofzo. En je ruikt er niks meer van na een tijdje op volle toeren draaien :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik heb ook eens een tweedehands laptopje gehad die ongelofelijk meurde naar rokerslucht, en die heb ik gewoon goed schoongemaakt met Glassex (daar zit alcohol in, werkt goed tegen vettige troep) en toen was het meeste al wel weg. De rest is vanzelf weggegaan.

Toetsenbord ook goed schoonmaken overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2009 13:43 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12 13:12
Ik heb het tobo en de behuizing goed gekuist met wat Mr. Proper en de geur is al zo goed als weg :D

Nu nog eens wat uitblazen :)
Pagina: 1