waar vind je een backligt voor een asus a6 laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik weet niet als ik de topic op de juiste plaats heb gedaan.

ik ben op zoek naar de backlight voor een asus a6.
ik weet zeker dat het black light het niet doen.
omdat ik er met een zaklamp op geschenen heb en toen had ik wel beeld.

waar o waar kan ik zon backlight bestellen?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een backlight is niet 1 onderdeel, in principe zijn er 2 belangrijke onderdelen.
De eerste is de CCFL, deze zit in het paneel en vaak zijn deze niet los te vervangen, maar moet je het hele paneel vervangen.
Het tweede onderdeel is de inverter. Een klein printje die het voltage omzet van 12V naar de +- 700V die je nodig hebt voor een CCFL. Deze zit vaak boven het keyboard en is aanzienlijk makkelijker te vervangen.

Heb je al eens contact opgenomen met Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
garantie is al verlopen =s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan kun je nog wel contact opnemen met Asus, een inverter is veruit het goedkoopste, en een van de dingen die sneller stuk gaat dan een CCFL (typisch, dan). Als je er een inverter los kan bestellen (vragen!), dan ben je misschien 20 tot 40 euro kwijt, en heb je kans dat je scherm het weer doet. Is het echter wel je CCFL, dan zul je je panel moeten vervangen (CCFL en het LCD paneel zijn niet zomaar los te halen). Ik heb net gister €209 betaald voor een WSXGA+ 15.4" kit daarvoor bij Dell. Ik denk dat dat bij Asus niet veel beter zal zijn. Dit om maar even te illustreren naar wat voor bedragverschil je kijkt.

Als je nog goedkoper wilt doen, dan zul je die inverter eerst door kunnen meten, er vanuitgaande dat je een multimeter hebt die dergelijk hoge wisselvoltages kan meten (mijn eigen budget-meter gaat maar tot 300v wissel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus?

De garantie van mijn MSI was al ruim anderhalf jaar verlopen, maar toch kon ik zo een inverter krijgen. Nu zijn mijn ervaringen met de Asussupport wel wat minder, maar je kunt het altijd vragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:05
Of je gaat gewoon even vraag en aanbod af of marktplaats :) . Zoeken maar op de Asus A6/A6000-serie. Volgens mij moet alles in de hele serie wel compatibel zijn. Ik zag iig al wat Asus A6 onderdelen op fietsafstand voor je op marktplaats. Wellicht hebben ze ook nog wel een compleet scherm liggen.

Zo'n oude serie kent genoeg notebooks die kapot zijn (kapot moederbord), waarbij nog genoeg schermen zijn. Gewoon even zoeken en voor een prikkie kun je de bende wel krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
het gekke is als je er met een lamp op schijnt kan je zo in windows komen. maar sluit je hem op extern beeldscherm aan dan komt ie bijna tot windows scherm. wanneer er een muis icoontjeding in het beeld komt

gaat het externe scherm op zwart en kan je verder op het laptop scherm.

zou het ook de kabel kunnen zijn? in de laptop zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, dat zijn gewoon settings. Windows staat ingesteld op enkel het interne scherm op dit moment en zal dus niets op het externe scherm weergeven. Voor Windows worden "legacy" instellingen gebruikt, wat inhoud dat het beeld naar alle schermen wordt gestuurd.

In Windows kun je het beeld wel terug krijgen naar je externe scherm. Als het goed is moet dat lukken met de Fn-knoppen. Volgens mij is het Fn+F8. Overgiens, je backlicht staat toch niet uit vanwege de knop ernaast, Fn+F7? Een andere optie is om de notebook in docked-mode te starten door de notebook gelijk weer dicht te klappen nadat je hem hebt aangezet. Dan zou hij het beeld automatisch naar het externe scherm moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
als ik docked mode doe dan gebeurt het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
als ik docked mode doe dan gebeurt het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan zijn er nog twee opties:
1. In jou type werkt dat trucje niet (mijn eigen A6T deed dat nml wel)
2. Of je sensor is (ook?) kapot.
Pagina: 1