Toon posts:

CPU te warm... Core voltage omlaag safe?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik vindt dat mijn celly te warm wordt.. mischien ben ik een zeurpiet, maar hij wordt zonder dat ik games speel ofzo al 40 graden.. als ik games speel , loopt ie op tot 49/50 graden.. er zit dan wel een standaard intel cooler op..

Ik vindt dat dus gewoon te warm.. of ben ik een zeikerd??

Als het idd te warm is, kan ik dan mischien de core voltage wat omlaag proberen te krijgen (staat nu op 2.0 volt)?? Mischien dat ie het ook op 1.85 of 1.80 doet??

Is dat veilig om dat te proberen, of draai ik m'n cpu daarmee kapot??

Wie kan mij helpen?

Gasbrandertje

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hoe wil je nou de CPU verkloten, door de core-voltage omlaag te pleuren?? ik zou het gewoon proberen, maar je hebt kans dat hij niet post, en dan werkt het niet......

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik dan nog wel in de bios komen??

maar hij gaat dan niet kapot ofzo?

ik heb ergens gelezen dat hoe minder stroom erop staat, hoe minder warm hij wordt...

ik weet het niet zo goed.. of zal ik hem gewoon zo laten?? is 50C stressed niet te warm voor een celeron?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als hij niet meer post, moet je je cmos dischargen... hoe dat moet staat in je moederbord handleiding

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
ja.. die is duits |:( kan geen duits :( dat valt dus af..

hij heeft het altijd goed gedaan.. dat wel.. mischien zo laten dan maar?

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Je kan altijd weer in je bios komen!
Moet je ff in de handleiding van je MO zoeken, ff een jumper omgooien en alles staat weer op default.

1.8 V. moet lopen & 50 C. kan best..

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2.0 volt ?
Uhmz... volgens mij best wel hoog.
Me TB 800@909 loopt normaal dan op 1.85 v, en hij post gwoon op 1.7, en Amd processors hebben een hogere vcore dan cellies (correct me if I'm not right :P)
En je bios kan je altijd nog wel inkomen, resetten via een jumper kan (bijna) altijd.
en 50 graden... valt mee, me TB word stresst 46 graden
suc6

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Waarom zou je de Vcore omlaag gooien, als je geen last hebt van crashes en erop je CPU een (boxed) Intel cooler zit? Oftewel, die CPU kan die temperatuur makkelijk hebben, het is geen enkel probleem! Zou de processor kapot gaan, dan kan je eigenlijk alleen maar blij zijn, omdat hij buiten jou schuld kapot is gegaan en je recht hebt op vervanging (er vanuit gaande dat je nog binnen de 3 jaar zit).

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Mijn Athlon 900@1000@1.5V blijft lekker 8 graden koeler dan met default voltage.

Maarja dit is natuurlijk geen celeron dus het is niet te vergelijken.

Alle proemn in n drek

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 06 maart 2001 16:36 schreef Viper_74 het volgende:
2.0 volt ?
Uhmz... volgens mij best wel hoog.
Me TB 800@909 loopt normaal dan op 1.85 v, en hij post gwoon op 1.7, en Amd processors hebben een hogere vcore dan cellies (correct me if I'm not right :P)
En je bios kan je altijd nog wel inkomen, resetten via een jumper kan (bijna) altijd.
en 50 graden... valt mee, me TB word stresst 46 graden
suc6
En als hij nu eens een Mendocinno had ? ;)
2.0 volt is dan standaard.....
celly 2 doet het vanaf 1,5<=met de slechte stepping 1,65<=met de goede stepping
En Ja die celly is veel te warm !
bij mij deed hij nooit meer dan 32 a 35 graden
Das een tijd geleden.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:53
Mijn celly 633 wordt ook hardstikke heet zie mijn thread [topic=138871] volgens mij is dit niet helemaal normaal. Kan ik hier iets aan doen of heb ik gewoon pech gehad.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
koop een lekker goldorbje en een kwakkie arctic silver en klaar is kees zo dik 10 tot 15 graden er af.
Pagina: 1