Goedendag,
Het GuestOS is debian. Het HostOS is Windows Server 2008 x64.
Ik zal eerst het systeem uitleggen waar de VM op draait:
In het bezit van 2 NIC's; een voor LAN en een voor WAN.
Ik heb Kerio Firewall draaien die de boel in de gaten houdt.
LAN nic: Intel 82567LM-4
WAN nic: Intel 82574L
De VM is gebridged over de LAN nic.
De VM krijgt probleemlees een IP toegewezen.
Binnen LAN werkt alles prima: Pingen naar en van de VM.
Het probleem begint pas zodra ik WAN op wil:
De topic zei het al. Geen outbound. Waarom geen outbound? Hij slikt wel inbound.
Zodra ik mijn firewall forward naar het ip, kan ik wel gewoon vanuit extern verbinding maken.
(Erg raar, als je met je foon via internet SSH't naar een systeem zonder internet...)
Het feit dat ik een IP krijg en LAN gewoon werkt vertelt mij dat het probleem niet bij de VM ligt.
Ik heb daarom de volgende dingen al geprobeerd:
Ik ben nu al een week aan het googlen. Ik heb de firewall gekilled, probleem blijft.
Nieuwe drivers voor ethernet. Ik heb maar liefst 1 google link gevonden met hetzelfde probleem. Ook deze "oplossing" bleek niet te werken.
Ik ben van VMPlayer 3.0.0 overgestapt naar VMWare Workstation 7.0.0, probleem blijft.
Iemand tips hoe ik erachter kan komen hoe of waar het fout gaat?
Op het moment maak ik gebruik van VirtualBox. Deze werkt wel direct wanneer ik deze op de LAN nic bridge. Dus ik weet dat het mogelijk is. Ik wil liever gebruik maken van VMWare omdat deze wel fatsoenlijk gebruik maakt van beide cores in het systeem.
Help?
Het GuestOS is debian. Het HostOS is Windows Server 2008 x64.
Ik zal eerst het systeem uitleggen waar de VM op draait:
In het bezit van 2 NIC's; een voor LAN en een voor WAN.
Ik heb Kerio Firewall draaien die de boel in de gaten houdt.
LAN nic: Intel 82567LM-4
WAN nic: Intel 82574L
De VM is gebridged over de LAN nic.
De VM krijgt probleemlees een IP toegewezen.
Binnen LAN werkt alles prima: Pingen naar en van de VM.
Het probleem begint pas zodra ik WAN op wil:
Timeout! Opmerkelijk is dat DNS wel prima werkt.PhantomVM:/home/erik# apt-get update
0% [Connecting to ftp.nl.debian.org (130.89.149.21)] [Connecting to security.debian.org (195.20.242.89)] [Connecting to volatile.debian.org (130.89.149.227)]
De topic zei het al. Geen outbound. Waarom geen outbound? Hij slikt wel inbound.
Zodra ik mijn firewall forward naar het ip, kan ik wel gewoon vanuit extern verbinding maken.
(Erg raar, als je met je foon via internet SSH't naar een systeem zonder internet...)
Het feit dat ik een IP krijg en LAN gewoon werkt vertelt mij dat het probleem niet bij de VM ligt.
Ik heb daarom de volgende dingen al geprobeerd:
Ik ben nu al een week aan het googlen. Ik heb de firewall gekilled, probleem blijft.
Nieuwe drivers voor ethernet. Ik heb maar liefst 1 google link gevonden met hetzelfde probleem. Ook deze "oplossing" bleek niet te werken.
Ik ben van VMPlayer 3.0.0 overgestapt naar VMWare Workstation 7.0.0, probleem blijft.
Iemand tips hoe ik erachter kan komen hoe of waar het fout gaat?
Op het moment maak ik gebruik van VirtualBox. Deze werkt wel direct wanneer ik deze op de LAN nic bridge. Dus ik weet dat het mogelijk is. Ik wil liever gebruik maken van VMWare omdat deze wel fatsoenlijk gebruik maakt van beide cores in het systeem.
Help?
[ Voor 13% gewijzigd door ErikKo op 30-12-2009 12:25 ]