Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klacht van telfort ontvangen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Phyxion schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 09:50:
[...]

Het maakt helemaal niks uit of iemand een virusscanner draait of niet, een goed geconfigureerd systeem heeft helemaal geen virusscanner nodig,
Hoe kom je daar nou bij? De zwakste schakel is de mens die achter de computer zit. Je kan je systeem zo dicht mogelijk timmeren, het grootste probleem is en blijft de mens achter de computer. Dus een virusscanner is zeker wenselijk.
daarnaast weet ik zeker dat het niet in de algemene voorwaarden van Telfort staat dat je een virusscanner moet installeren.
Nee, maar het is wel aan te raden
Sowieso, als Telfort al niet eens aan kan geven waar het precies om gaat dan moeten ze eerst maar eens duidelijker worden.

Ik heb het eens gehad met Wanadoo en die gaven precies aan wat er verstuurd werd op welk tijdstip en wat, daar heb je tenminste wat aan.
Dat zal Telfort vast ook wel kunnen vertellen als je er naar vraagt. Met een beetje mazzel kan je dan zelf uitvinden welke computer op dat moment aanstond.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Windows zonder virus scanner of anti ad aware progje.
Dat is net zo iets als je fiets zonder slot op de dam in Amsterdam neerzetten. 8)7

Ik had van mensen die hier komen en een tweaker zijn toch wel beter verwacht.
"ik kom nooit op onveilige sites hoor ik ook nog wel eens roepen. R..O F.L.

Het gaat hier niet om een stelling van de provider welke regels je moet respecteren en naleven.
Het gaat er hier om dat je pc niet goed beveiligd is.

Probeer even een house call bij trend micro. m.i. een van de betere en controleer je pc eens met spybot Search & Destroy.

groet Whisper

Verwijderd

Dit is, volgens mij, tegenwoordig allemaal redelijk standaard. Tijdje terug hadden wij op ons gasten-lijntje ook een vergelijkbaar probleem. Modem/router was net vervangen en we waren vergeten om poort 25 dicht te gooien. Komt er een klant met een besmette laptop binnen...... en dan is het al gebeurd. Solcon gaat er volgens mij precies hetzelfde mee om.

Als het mij in een netwerk met meerdere PC's zou gebeuren, dan zou ik dus poort 25 dichtgooien voor alle machines, en daarna 1 voor 1 alle machines grondig controleren. Machine gecontroleerd --> poort 25 weer open op de firewall voor de betreffende machine. Een download-bak of pruts-systeempje heeft ook helemaal geen SMTP naar buiten nodig, dus die krijgt van mij ook geen poort 25 naar buiten. Zelfde verhaal voor de PC van een gast. Die krijgt gewoon geen poort 25 naar buiten.

Ook de logs van je firewall (als die gemaakt worden) kunnen je snel laten zien welke machines over poort 25 verbinding (proberen te) maken. Zet logging aan op poort 25 en kijk regelmatig eens even in de logs om te kijken of er gekke dingen gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 21:28 ]

Pagina: 1 2 Laatste