Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar weken op zoek naar een LCD tv van 32" voor de slaapkamer. Omdat ik de tv ga ophangen, wil ik niet al teveel troep erbij hebben. Op de slaapkamer kijk ik eigenlijk alleen maar series in divx-formaat of wat trailers van nieuw uit te komen films. Dit doe ik nu met een iMac aan het voeteneind, maar dat is een hele dure oplossing natuurlijk en de iMac hoort gewoon in mijn kantoortje op het bureau.
Ik weet dat er lcd-televisies zijn die divx kunnen afspelen via de usb-ingang, want op divx.com staat een lange lijst met gecertificeerde televisies. Maar een groot deel ervan wordt niet verkocht in Nederland/Europa, bijv. de hele Toshiba-reeks en een aanzienlijk deel van LG. De televisies die ik vind op divx.com en op kieskeurig of hier op pricewatch, geven bij de specificaties niks aan over divx-afspeelbaarheid.
Kijk ik verkeerd naar de specs, die ik opzoek op de vergelijksites en op de fabrikantensites, of wordt het niet explicitiet aangegeven dat er divx-afspeelmogelijkheden zijn?
En, voor degenen met een televisie die divx kan afspelen via usb, welke televisie is dit? Graag jullie ervaringen met de televisie en de afspeelmogelijkheden en de kwaliteit.

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden, mede-tweakers!

Groetjes, Brasko.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is zo'n simpel dvd spelertje dat divx kan afspelen niet iets ? Of eventueel iets als een popcornhour of zon HD-media speler. Dan hoef je je keuze aan TV's niet zo te beperken.

Is iets duurder, maar aan de andere kant zitten alle tv's met divx ook aan de dure kant, dus dat bespaar je weer :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 22:00

shameblaster

BB4E^Cons

LG 32LH2000

Is het mogelijk om dmv een update de usb poort te activeren.
Divx/xvid/mov+ srt werken dan, wat ik lees.
http://www.kieskeurig.nl/.../32lh2000/reviews/326752/

Op dit forum loopt ook een draadje volgens mij over deze tv.

[ Voor 35% gewijzigd door shameblaster op 30-12-2009 13:00 ]

Cons:::BB4E

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het hangen van een mediaspeler op 2 meter naast de televisie zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. En daarnaast zal ik dan met wifi verbinding moeten maken met het netwerk, en twee afstandsbedieningen heb ik dan nodig. Kortom genoeg reden voor mij persoonlijk om liever voor de usb-oplossing te gaan.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Inderdaad, die LG 32H2000 schijnt een goede oplossing te zijn

Bovendien is het een redelijk goede TV voor een lage prijs (<350 bij Modern en Redcoon op voorraad).

[ Voor 59% gewijzigd door Philflow op 30-12-2009 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, wat betreft de LG. Is de truc met de huidige firmware nog steeds mogelijk? Maw, kun je de firmware die er nu op zit ook downgraden naar 3.15? Ik check nog wel even de thread die hierover gaat. :)

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:52:
Bedankt voor de tip, wat betreft de LG. Is de truc met de huidige firmware nog steeds mogelijk? Maw, kun je de firmware die er nu op zit ook downgraden naar 3.15? Ik check nog wel even de thread die hierover gaat. :)
ja. op mijn lg zat 3.55

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kan de 37" LG 37LH3000 ook deze truc aan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:02:
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het hangen van een mediaspeler op 2 meter naast de televisie zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. En daarnaast zal ik dan met wifi verbinding moeten maken met het netwerk, en twee afstandsbedieningen heb ik dan nodig. Kortom genoeg reden voor mij persoonlijk om liever voor de usb-oplossing te gaan.
Een mediaspeler hoeft niet per definitie op een netwerk aangesloten te worden.

Je kan naast de eerder genoemde dvdspeler-met-usb ook kiezen voor een simpele externe hdd met usb poort oid en die aansluiten of een elcheapo mediaspelertje..

bv: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29879 (20 eur)

die kun je nog met dubbelzijdig plakband achterop je tv plakken... en daar kun je gewoon een externe hdd of usb stick in stoppen.
Pagina: 1