Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Error #550 #5.7.1 bij versturen mail

Pagina: 1
Acties:

• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 10:58
De afgelopen tijd ben ik bezig geweest mij te verdiepen in het opzetten van een eigen mailserver. De mailserver is inmiddels ook geconfigureerd en werkt voor het grootste deel naar wens. Ik heb helaas nog een probleem waar ik na googlen en zoeken op got niet uitkom.

De situatie is als volgt:
bsmtp voor een drietal domeinen naar mijn eigen server (SBS2008)

Het versturen naar allerlei mail adressen gaat goed. Helaas is er een provider waar ik niet naar toe kan mailen. De volgende error wordt teruggeven.

De volgende organisatie heeft uw bericht geweigerd: iron3.routit.net.

De details (hier en daar aangepast ivm privacy, deze zijn vervangen door [omschrijving])
Bronserver: [servernaam].[domein].local

iron3.routit.net #550 #5.7.1 Your access to submit messages to this e-mail system has been rejected. ##

Oorspronkelijke berichtkoppen:

Received: from [servernaam].[domein].local ([xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx]) by
[servernaam].[domein].local ([xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx]) with mapi; Tue, 29 Dec
2009 16:56:09 +0100
From: [emailadres]
To: [emailadres]
Date: Tue, 29 Dec 2009 16:55:57 +0100
Subject: Vraag
Thread-Topic: Vraag
Thread-Index: AcqIn2jYzmjPGys7QOWOQ42zwzcGrA==
Message-ID: <2017FEF4D3EA014691C06D961CBF0B0B28B85B4003@ [servernaam].[domein].local>
Accept-Language: nl-NL
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: nl-NL
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="_004_2017FEF4D3EA014691C06D961CBF0B0B28B85B4003[xxxxxxxxxx]_"
MIME-Version: 1.0

Iemand enig idee hoe ik mijn server/domeinen verder moet configureren om dit probleem op te lossen?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je verstuurt alles van je *.local domein? Dan zou het heel goed kunnen dat hij dat niet accepteert en een "echt" domein verwacht. Dit is om de mogelijkheid om spam te versturen te verminderen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Gerrit88
Daar heb ik inderdaad ook over nagedacht. Probleem is dat het echte domein bij onze hoster/provider draait. RDNS zou dus voor problemen zorgen als ik het domein als afzender gebruik toch? Ik heb nog niet helemaal begrepen hoe je je DNS goed beheerd in combinatie met RDNS, lastig verhaal vind ik!

• Gerrit88
Even een schopje, ben er nog niet uit.

Ik neem aan dat dit:
Bronserver: [servernaam].[domein].local
en dit
Received: from [servernaam].[domein].local ([xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx]) by
[servernaam].[domein].local ([xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx]) with mapi; Tue, 29 Dec
2009 16:56:09 +0100

Het probleem zijn. Hoe kan ik dit (exchange 2007) goed instellen? Neem aan dat ik een a record wat bij mijn server uitkom mee moet geven maar.. hoe doe ik dat?

• Gerrit88
Probleem (lijkt) opgelost. De oplossing bleek het definiëren van een smart-host. De ontvangende servers kunnen de afzender nu wel verifiëren en laten de mail door.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Gerrit88 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:09:
Probleem (lijkt) opgelost. De oplossing bleek het definiëren van een smart-host. De ontvangende servers kunnen de afzender nu wel verifiëren en laten de mail door.
Dat is geen oplossing maar een work-arround. Ik heb alleen geen idee hoe je bij Exchange kan vertellen welke DNS naam hij tegen de wereld moet vertellen. Je moet natuurlijk wel zorgen dat deze naam overeenkomt met je A en PTR record.

Hier kun je later misschien nog eens naar kijken voorlopig kun je wel mailen door de smart host

• Gerrit88
raymonvdm schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:24:
[...]

Dat is geen oplossing maar een work-arround. Ik heb alleen geen idee hoe je bij Exchange kan vertellen welke DNS naam hij tegen de wereld moet vertellen. Je moet natuurlijk wel zorgen dat deze naam overeenkomt met je A en PTR record.

Hier kun je later misschien nog eens naar kijken voorlopig kun je wel mailen door de smart host
Daar heb je inderdaad gelijk in. Voorlopig ben ik ieder geval blij als het mailen werkt. Ik ga zeker nog eens naar het meesturen van de juiste dns kijken.
Pagina: 1