Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installatie en configuratie Tuner en TV in Mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend 3 Pc’s met W7 geïnstalleerd (Family pack). Ben erg tevreden, ik was het langste bezig om de andere programmaatjes erbij terug te zetten en te configureren.

Ik blijf alleen met 3 problemen zitten, en daar lees ik maar weinig van terug. Sowieso stokt dat wat ik lees vooral bij constateringen en zie ik geen oplossingen.
De problemen doen zich vooral bij het gebruik van Mediacenter (TV(-signalen) installeren en kijken) op mijn mediaPC.

Mijn Media PC is een Origenae X15e kast, met een IRTrans afstandsbediening module ingebouwd (ir110)
Ik heb een Hauppauge PVR-500 MCE, dubbele tuner kaart
Club 3D theatron geluidskaart en een Extreme N7300GT Silent videokaart.

Dit zijn de apparaten waar ik de problemen mee ondervind, ik hoop dat iemand we kan helpen om dit op te lossen.

Het eerste probleem gaat over het TV kijken via Mediacenter. Na de eerste, automatische installatie, het uitvoeren van de setup en het configureren van de TV (vanuit Mediacenter), bleef ik blokkerig beeld houden. Alle zenders waren wel gevonden, maar geluid en beeld waren zeer verstoord.
Ik heb toen de Hauppauge MCEKit setup gedaan, opnieuw de tuners in Mediacenter geconfigureerd. Weer vond die alle zenders. Het blokkerige was weg…… Maar als ik op 1 tuner opneem, geeft TV kijken met de andere tuner wel weer blokkerig beeld. Overigens heb ik in een andere PC een Hauppauge 15 tuner kaart en die deed het in 1 keer prima.

Probleem 2
Ik heb alleen maar een 4:3 beeld met daarin een breedbeeld weergave, terwijl ik een breedbeeld TV heb. Beide zijkanten en boven en onder van het beeld zijn zwart. Terwijl het gewone TV en PC beeld, desktop en andere computer programma’s wel gewoon worden weergegeven op het totale scherm.
Ik heb zowel bij de TV als bij Mediacenter zo’n beetje alle mogelijke instellingen geprobeerd. Dat is voor wat betreft de TV beperkt omdat die zich volledig laat aansturen door de PC (ik krijg ook een melding dat instellingen van de PC komen)
Ik heb het videootje dat bij de setup zit afgespeeld en ook die wordt gewoon beeldvullend weergegeven. Ook heb ik inmiddels drivers van Nvidea gedownload, maar zie daarin nergens configuratiemogelijkheden hiervoor.
Waar heb ik iets niet goed ingesteld?

Probleem 3.
Ik krijg mijn afstandsbediening niet aan de praat. De ontvanger zit in mijn behuizing ingebouwd. (IRTrans 110)
Ik heb van de site van Origenae al de nieuwste driver geprobeerd te installeren, maar het blijft niet werken. Als ik naar de site van IRTrans zelf ga, wordt setup software aangeboden. Ook daarmee lukt het me niet om de ab aan de praat te krijgen.
Heeft iemand een idee?

Als iemand dezelfde problemen heeft of heeft gehad, en mogelijk zelfs heeft weten op te lossen, lees ik het graag. Alle tips en trucks zijn natuurlijk ook welkom. Overigens zou ik het ook best vinden als het antwoord is dat het euvel wel (h)erkent wordt, maar gewoon nog niet is opgelost. Het is tenslotte een nieuw besturingssysteem.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Punt 3, kan ik mogelijk iets over zeggen. Je kunt IRtrans op twee manieren installeren:

1. als Service.
2. als snelkoppeling in Start > Programmas > Opstarten.

Optie twee moet je gebruiken. Ik had optie 1 zelf geprobeerd een week geleden bij het installeren en configureren van mijn mediacenter, maar dat was niet werkende te krijgen. Een goede controle is om te kijken of je in taakbalk (rechts) book het rode IRtrans icoontje hebt staan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
probleem 2: als het goed is kan je als je gewoon iets afspeelt met de rechtermuisknop een menu openen, daarin staat de optie zoomen. Aan de ahnd daarvan kan je door de mogelijkheden bladeren van 4:3, 16:9 et cetera

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen.

Overigens begrijp ik niet wat er bedoeld wordt met installeren "als service".

Verwijderd

Topicstarter
@rupie

Thanx ook dat ga ik meteen proberen

Verwijderd

Topicstarter
@Rupie

Het werkt. Ik heb weer een volledig beeld op mijn TV.

Helaas kon ik dit alleen door het afspelen van een opname zien, want de TV geeft helmaal geen beeld en weer de melding van Bitrate too low.
Kortom ook de instalatie van de tunerkaart is niet definitief gelukt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
lijkt toch een issue met de drivers.. Ik heb laatst mijn MCE500 vervangen door een HVR-2200 omdat die wat nieuwer is en daardoor een iets betere ondersteuning heeft voor Vista 64bit (wat ik gebruik voor mijn MCE) en waarschijnlijk ook voor Win7. Niet een goedkope oplossing, maar wel 1 die voor mij prima werkt ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
@_DUNE_

Ik dacht dat ik 'als service' uit je eerdere post herkende. Maar nu ik de setup weer probeer uit te voeren zie ik dat ik de keuze heb uit 'server to the startup folder' of 'server as a windows service'. Ik heb beide al eens geprobeerd. Maar geen werkend resultaat. Ik heb wel een icoontje in de systray.

Bij de keuze voor device type staat mijn ir 110 niet dus daar heb ik de eerste optie gekozen.

Overigens staat er dat als het apparaat al is aangesloten ik via de driver manager moet instaleren, maar bij een update van de drivers geeft die aan dat de laatse al geinstalleerd zijn.

Kortom ik snap niet wat ik verkeerd doe.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Je vermeldt niet welke Windows 7 versie (32 of 64bit) je gebruikt en de rest van je configuratie, maar de Hauppauge PVR150/500 hebben aardig wat problemen met 4GB geheugen, er is zelfs een inruilactie voor. Zie ook dit topic: [VISTA] LiveTV (MediaCenter) geeft problemen op Vista x64

Verwijderd

Topicstarter
@_DUNE_

Ik heb de irtrans USB naar de startup map gecopieerd en via MCAfee toestemming verleend en nu werkt het!!!
nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nu anders heb gedaan bij het instaleren, maar het resultaat telt.

Dan voor je tip (snelkoppeling in startup)

@Nielson.

klopt, ik heb niet alle info gegeven. Geen excuus, wel een verklaring is dat ik niet altijd weet welke info relevant is. Achteraf is het logisch dat deze gegevens er wel toe doen.

Ik heb 4 g kingston Ram
windows 7 64bit.
Ik ben van Vista 32 naar Windos 7 64 gegaan met een clean install.

In Vista deed het het allemaal perfect. Alleen nedeland 2 kwam en komt nog met diagonale streepjes door.

Ik heb in een andere pc de pvr 150 zitten(1 enkele tuner), ook daar draai ik Windows 7 64bit. Daar zit maar 2 gig Ram in en gaat alles ok.

Ik heb op verschillende sites (green button, tweakers, hauppauge en nog een paar andere) gezocht naar gelijke problemen, maar dit nergens gezien. Misschien omdat ik aleen naar topics met Windows 7 heb gekeken. Dit specifieke probleem ben ik nergens tegen gekomen. Raar dat ik ook niets van een inruil actie heb gelezen.

Dank voor je link, die ga ik maar eens uitpluizen, maar als ik het goed begrijp zit TV kijken via de media Pc er dit jaar waarschijnlijk niet meer in..........

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Enigste optie lijkt om het geheugen te beperken, dus of een 32bit OS gebruiken (3.2GB max bruikbaar), een dimmetje te verwijderen of die suggestie op de laatste pagina van dat topic te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een nachtje over geslapen en eigenlijk ben ik wel enigzins verontwaardigt over deze kwestie.

In januari 2008 koop ik voor 141 euro een Hauppauge PVR 500 tunerkaart en een Vista home premium besturingssysteem (32bit) voor krap 100euro. Met 6g ram nooit problemen gehad, dan behalve dat nederland 2 met diagonale strepen doorkomt. Als ik dus Vista 64bit had geïnstalleerd zou ik vanaf dag 1 al een probleem hebben gehad en had ik het dus meteen kunnen oplossen.

Nu koop ik bijna 2 jaar later een nieuw besturingssysteem en moet ik een dikke 50 euro kosten maken om nog steeds mijn media pc te kunnen gebruiken waarvoor ik 'm heb samengesteld.

Nou moe,

Verder wel idereen bedankt voor de hulp.
De overige 2 problemen zijn, met jullie hulp, wel prima verholpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:47:
Ik heb er een nachtje over geslapen en eigenlijk ben ik wel enigzins verontwaardigt over deze kwestie.

In januari 2008 koop ik voor 141 euro een Hauppauge PVR 500 tunerkaart
En dat was toen al een ouder model kaart, ik zou toen al hebben gekeken naar een meer future proof ding (lees: PCIe).
maar goed, achteraf kiek oe een koe in de kont ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1