Asus P5MX-GZ geschikt voor GTS250 videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:14
Hoi allemaal,

aangezien mijn technische kennis van hardware een beetje te kort schiet post ik hier maar even.

Ik maak momenteel gebruik van het Asus P5MX-GZ moederbord met een XFX 8800GTS (320Mb) videokaart (overige specs in m'n handtekening) en aangezien mijn budget geen nieuwe pc toe laat wil ik mijn videokaart upgraden. Daarbij ben ik aan het kijken naar een kaart met de NVidia GTS250 chipset of EN9800GT (Asus kaart bijvoorbeeld)

Deze kaarten vereisen echter een PCI-e 2.x 16x poort en hier zit mijn vraag. Mijn moederbord heeft de volgende specs:
  • 1 PCI Express x16 ( x4 mode )
  • 1 PCI Express x1
  • 2 PCI
bron: http://www.ciao.co.uk/Pro...ion/ASUS_P5GZ_MX__6574900

Is mijn moederbord geschikt voor deze kaarten?

Verwijderd

het kan erin volgen mij.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32
Fysiek gaat het passen, maar jouw x4-slot zal niet de maximale snelheid van de kaart aankunnen.

Daarnaast valt op te merken dat een upgrade van een 8800GTS naar een 9800GT of een 9800GTX+ (wat een GTS250 in feite is), niet heel veel gaat opleveren. Bekijk maar eens wat reviews, ik verwacht dat de GTS250 maximaal 20% sneller is dan een 8800GTS.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• PdeBie
Kortweg komt het er dus op neer dat m'n moederbord ook tekort schiet.

Dan zou ik een nieuw moederbord aan moeten schaffen, maar dan blijf ik bij m'n C2D processor hangen, terwijl er al leuke Quadcores voor weinig geld zijn en over tijdje zal de i7 processor ook steeds aantrekkelijker worden.

Dan kan ik denk ik beter door sparen voor een compleet nieuwe pc.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pdebie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:21:
Dan kan ik denk ik beter door sparen voor een compleet nieuwe pc.
Ik denk dat het wel de beste optie is. Een 8800GTS kan zich nog best meten met moderne mid-range kaartjes, dus als je gaat upgraden heeft een mid-range kaart sowieso niet zo veel zin. Ook is je moederbord met zijn PCI-E x4 (niet eens 2.0) en maximaal 2GB aan geheugen niet meer echt geschikt om effectief te upgraden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• PdeBie
Nou dan is de keus snel gemaakt 8)

Ik ga lekker voor een nieuwe pc sparen. Het huidige beestje draait nog prima. En naast het dagelijkse develop en internet werk, kan ik COD:MW2 er prima op spelen. :)

Dank je voor de info allemaal!
Pagina: 1