Toon posts:

UTP CAT5e, wel verbining op PC niet op Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb een UTP kabel gelegd naar mijn studie kamer om deze aan te sluiten op mijn Xbox 360.
De UTP is een CAT5e en de stekkertjes de gewone RJ-45 stekkertjes.

Deze met mijn zwager doorgetrokken en hij heeft voor mij de stekkertjes aangesloten.
Maar de Xbox kreeg geen verbinding met Xbox live. Toen hebben we de aders nog eens nagekeken en toen dacht ik al dat de volgorde niet helemaal klopte, de paartjes zitten wel bij elkaar maar in een ander volgorde als bij bv Wiki aangegeven. Dit is aan beide kanten wel hetzelfde, daarom is mijn zwager van mening dat dat geen verschil uit maakt ader is ader. Ik heb deze kabel eens aan mijn PC gehangen en deze herkende meteen het netwerk en dus stonden we daar ff raar te kijken.

Dus hebben we de stekkertjes opnieuw aangesloten maar weer geen verbinding met Xbox live maar wel op mijn PC. Ik ben vandaag nog eens verder gaan kijken op het net en GOT en lees nu vaak dat de volgorde toch wel van belang is ivm storingen in de aders. Ik blijf het echter vreemd vinden dat de PC wel gewoon werkt.

Waar zou ik het volgens jullie moeten zoeken???

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

aansluitprotocol: 568B.

http://www.allpinouts.org.../100/1000_base-T_Straight

Andere aderparen werkt mogelijk wel, maar kans dat er niet de maximale snelheid kan worden behaald.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf ook al dat mijn PC (van vorig jaar) wel de nieuwste UTP kaart heeft maar de Xbox 360 waarschijnlijk een oude netwerk kaart.

Tegenwoordig maakt direct of crosslink ook niet veel uit omdat de kaart het zelf regelt.
Wel jammer als ik voor de 568B moet gaan. Ik wilde deze kabel ook soms omprikken naar de PC om zo lekker snel backups naar mijn Nas te zetten.

Ik zal vanmiddag eens volgens de 568B aansluiten.

EDIT!!!!! AANVULLING
Oh helemaal vergeten aan te geven, ik had ook nog een hele CAT5 kabel liggen met connectors er aan en deze doet het wel op de Xbox. daana meteen de andere en meteen geen verbinding meer |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 09:53 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:59
Je hoeft niet per se voor 568B te gaan, A is ook goed. Als je maar 2x dezelfde pinout gebruikt voor n straight kabel en 2 verschillende voor n cross kabel.
De Xbox heeft waarschijnlijk n oude netwerkchip die niet detecteerd wat de RX en TX aderparen zijn. De PC kan dat waarschijnlijk wel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
De pinout is aan beide kanten hetzelfde, ook zitten de aderparen naast elkaar. alleen zitten de aderparen op een ander volgorde als Kleur000 aangeeft in zijn link.

• FatalError
Maar zitten ze dan wel volgens 568A ? Zo nee: stekkers opnieuw knijpen volgens A of B.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Mag ik dan vragen wat het verschil tussen A en B inhoud?

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:18:
Maar zitten ze dan wel volgens 568A ? Zo nee: stekkers opnieuw knijpen volgens A of B.
Nee ze zitten nu niet in de volgorde van A of B de volgorde is nu iets van (uit mijn hoofd)

oranje / oranje-wit
groen / groen-wit
bruin / bruin-wit
blauw-wit / blauw

Wel aan beide zijde van de kabel hetzelfde
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:24:
Mag ik dan vragen wat het verschil tussen A en B inhoud?
Dit staat op de site die keur0000 aan gaf.
T568A and T568B are the two color codes used for wiring eight-position RJ45 modular plugs. Both are allowed under the ANSI/TIA/EIA wiring standards. The only difference between the two color codes is that the orange and green pairs are interchanged.

T568A wiring pattern is recognized as the preferred wiring pattern for this standard because it provides backward compatibility to both one pair and two pair USOC wiring schemes. The T568B standard matches the older ATA&T 258A color code and is/was(?) the most widely used wiring scheme. It is also permitted by the ANSI/TIA/EIA standard, but it provides only a single pair backward compatibility to the USOC wiring scheme. The U.S. Government requires the use of the preferred T568A standard for wiring done under federal contracts.

Verwijderd

Oke sorry overheen gelezen :$
Toch Bedankt!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 13:39 . Reden: Spelfout ]

• FatalError
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:43:
[...]

Nee ze zitten nu niet in de volgorde van A of B de volgorde is nu iets van (uit mijn hoofd)

oranje / oranje-wit
groen / groen-wit
bruin / bruin-wit
blauw-wit / blauw

Wel aan beide zijde van de kabel hetzelfde

[...]

Dit staat op de site die keur0000 aan gaf.

[...]
Dan moet je ze toch echt eens volgens een van die 2 officiele volgordes knijpen:)

Pagina: 1