Toon posts:

AsRock ION 330 HT - best configuration

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dank je voor het openen van deze post. Ik heb je advies nodig.

Achtergrond:
Ik heb een AsRock ION 330 HT besteld (2gig aan RAM). Mijn primaire doel is het om 't als mediaplayer te gebruiken. Ik had eerst een HDX1000, maar er ontbreekt het XMBC uiterlijk + de omschrijving van de films/series. Dus ga ik de AsRock Ion aanschaffen. De formats die ik ga afspelen via Gigabit NAS zijn: DIVX, ISO, VOB, M2ts van remuxed,series: 720p.HDTV.x264. Zwaarder zal het niet worden.

Ivm de MKV wil ik het systeempje wel zo soepel mogelijk laten lopen. Ik vind het geen probleem om voor de rest alle apps uit te zetten. Ik 'm sowieso overclocken naar 1.9Ghz

Hoofdvraag: Hoe kan ik het systeempje zo soepel mogelijk de MKV laten afspelen

Het kan zijn dat het ergens in een post aan de orde is gekomen, maar de zoekfunctie levert niets zinvols op. Ook het aantal posts over Nvidia ION in het algemeen zijn zo omvangrijk dat ik het niet meer zie.

Vragen
- welke OS is toereikend: XP sp3, windows 7 32bit? Is 64bit langzamer? (het liefst hou ik de windows OS; dat is wat ik ken. Ik heb geen ervaring met Linux)
- welke tweaks /codecs moet ik installeren/ toepassen om XBMC soepel te laten lopen.
- als je een Asrock Ion hebt, hoe heb jij het ingericht/welke tweaks heb jij toegepast (eventueel met link van tweak uitleg)

Ik ben opzoek naar een soort stappenplan voor mijn doeleinde.

Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

Groet

Mark

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 09:42 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica