Voor wat projecten ben ik de laatste tijd veel bezig met PHP scripting. Er is echter een ding waar ik niet een uit kom. Momenteel moet ik enkele variabelen uitlezen van een dedicated gameserver en die uiteindelijke presenteren op een webpagina.
Nu moet ik uit een lange string een specifiek stuk text filteren, de naam van een gameserver
Gegeven is de string:
Wat ik eruit wil filteren is het gedeelte wat de inhoud van de variabele "hostname" weergeeft, namelijk "Testserver @ Gameserver x346".
Ik heb allerlei dingen geprobeerd zoals
Nu heb ik nog een legio (25+) mogelijkheden geprobeerd, maar ik blijf maar "hostname" of alsnog bijna de hele string door geparsed krijgen in plaats van enkel "Testserver @ Gameserver x346".
Kunnen jullie mij wat op weg helpen?
Nu moet ik uit een lange string een specifiek stuk text filteren, de naam van een gameserver
Gegeven is de string:
code:
1
2
3
| $string = '"hostname" = "Testserver @ Gameserver x346" ( def. "" ) - Hostname for server. L 12/30/2009 - 04:33:30: rcon from "192.168.0.100:53175": command "hostname"'; |
Wat ik eruit wil filteren is het gedeelte wat de inhoud van de variabele "hostname" weergeeft, namelijk "Testserver @ Gameserver x346".
Ik heb allerlei dingen geprobeerd zoals
code:
Resultaat: alle data tussen de twee buitenste quotjes van $string wordt geparsed, maar niet dat wat ik wil.1
| preg_match ('/\"(.*)\"/',$string,$match); |
code:
Resultaat: parsed enkel "hostname", meer niet (logisch vanwege .*?)1
| preg_match ('/(\".*?\")/', $string, $match); |
code:
Resultaat: same as before1
| preg_match ('/\"([^"\n\q]*)\"/', $string, $match); |
Nu heb ik nog een legio (25+) mogelijkheden geprobeerd, maar ik blijf maar "hostname" of alsnog bijna de hele string door geparsed krijgen in plaats van enkel "Testserver @ Gameserver x346".
Kunnen jullie mij wat op weg helpen?
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features