• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik ben nu al tijden aan het tobben met mijn HTPC en een bepaalde functie van FFDshow. Even de situatie:

het gaat om een HTPC met DVB-C kaart voor Ziggo DTV. Ik kijk met DVBviewer. Voor de hoognodige beeldkwaliteitverbetering heb ik een mooi setje filterinstellingen gebakken en die worden gebruikt voor MPEG2 SD uitzendingen. Voor HD heb ik CoreCodec (de PowerDVD codec 'verdwijnt' steeds, vandaar) en dat werkt prima. Eigenlijk werkt alles perfect, het beeld is goed en de CPU trekt alles prima.

Punt is alleen dat Ziggo Discovery HD in MPEG2 uitzendt en niet in H264. Dus FFDshow probeert ook op dat beeld haar verbeteringen los te laten. En dat wordt een probleem met 20Mb/s in 1920x1080. Het beeld gaat dan ook om de zoveel seconden op zwart. Heel vervelend dus. Bij de andere HD kanalen gaat het prima, want die worden niet door FFDshow opgepakt (H264 staat uitgevinkt). Het komt puur omdat Disco HD in MPEG2 is.

Nu heb ik al 2 profielen aangemaakt in FFDshow en als ik het 'HD' profiel aanzet, loopt Disco HD als een tierelier. Maar ik krijg FFDshow niet zover dat ie alleen bij Disco dat profiel aanzet en bij de andere zenders het 'default' profiel. Ik kan alleen maar bedenken om het filter te basseren op de resolutie, maar hij reageert er niet op.

Ik heb al gezocht in verschillende fora of het misschien een bug is of als ik iets verkeerd doe. Het enige dat ik kan vinden is dit
It's working as designed - profiles are only checked once when the graph is initialized - but channel switching doesn't create a new graph...
Als dit het geval zou zijn, zou het wel moeten werken als ik DVBvieuwer opstart op die zender. Dan wordt de graph nl opnieuw opgebouwd. Maar dat is dus niet het geval.

Is er iemand die met succes dit soort filter-presets in gebruik heeft en me een voorbeeld kan geven? Ik doe kennelijk toch iets verkeerd.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL