Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 12:51
Een jaar of zo geleden had ik het idee om World of Warcraft op 2 schermen te spelen. Omdat ik werk onder Windows Vista was spanning geen optie. Ik gebruik een nVidia videokaart en ik vond de optie om handmatig andere resoluties toe te voegen. Zo kon ik WoW op mijn 22" scherm spelen op een resolutie van 2930x1024 (22" + 17" scherm) waardoor het scherm werd uitgespreid over mijn 2 schermen.

Ik zit nu te werken met een 23" en 22" scherm en een krachtigere videokaart en Windows 7, dus ik wou het opnieuw proberen, ditmaal op 3600x1050. Dat brengt me tot mijn probleem.

- Als ik de betreffende resolutie wil toevoegen op de zelfde manier, in het nVidia config scherm, krijg ik standaard een error. Mijn monitor ondersteunt deze resolutie niet.
- Als ik via RivaTuner de resolutie wil toevoegen gebeurt er gewoon niks.
- Ik heb geprobeerd het inf-installatie bestand van mijn monitor te veranderen zodat het ook mijn gewenste resolutie installeert. Dit resulteert echter in een error dat ik het inf bestand niet kan installeren.

Is er een manier om handmatig een resolutie toe te voegen aan Windows? Kan ik het nVidia config testen etc. omzeilen? Is er misschien een ander programma die dit voor elkaar kan krijgen?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
Heb je de drivers van je monitoren ook geinstalleerd al? Daarnaast zou ik goed kijken of beide monitoren ook de betreffende resoluties ondersteunen. Het feit dat je een 23" monitor hebt wil niet automatisch zeggen dat hij ook een hogere resolutie aan kan.
Dit moet je even nakijken op de website van de fabrikant.

Wat betreft het spelen van WoW met een Dual screen zou ik je adviseren om deze pagina door te lezen: http://www.wow.com/2007/0...g-and-wow-a-how-to-guide/

Hier staat een handige guide (wel engels) over hoe je het kan instellen. Houdt er wel rekening mee dat WoW officieel Dual Monitor NIET ONDERSTEUND. Het is ook meer een omweg hoe de persoon het heeft gedaan.

Success

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Wat zijn de resoluties van je schermen?

Als het beide 1680x1050 is, gaat 3600x1050 natuurlijk niet lukken (1680 maal 2 is 3360)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Max Hunt
Ik werk nu met een 23" op 1920x1080 en een 22" op 1680x1050. Ik weet dat mijn 23" niet 3600x1050 ondersteunt, de bedoeling is dat ik die resolutie in stel en dan het scherm van het spel verspreid over mijn 2 schermen die samen wel die resolutie ondersteunen.

Ik weet dat dit mogelijk is omdat ik dit al eerder heb gedaan, door een resolutie van 2930x1024 te draaien op een 22" en een 17" scherm.
Wylana schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:05:
Heb je de drivers van je monitoren ook geinstalleerd al?

Wat betreft het spelen van WoW met een Dual screen zou ik je adviseren om deze pagina door te lezen: http://www.wow.com/2007/0...g-and-wow-a-how-to-guide/
De "drivers" voor mijn monitor heb ik geïnstalleerd. Die guide is een uitgebreidere beschrijving van die ik heb gegeven over hoe ik dit gedaan heb een jaar geleden. Het probleem nu is dat het nVidia config scherm geen resoluties accepteert voor ze te testen en de waarden die ik invul resulteren standaard in een "failed test", waarschijnlijk omdat resoluties groter dan de native resolutie niet worden geaccepteerd in tegenstelling tot 1-2 jaar geleden toen dat nog wel kon en wat in die guide staat.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Maxily schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:24:
Ik werk nu met een 23" op 1920x1080 en een 22" op 1680x1050. Ik weet dat mijn 23" niet 3600x1050 ondersteunt, de bedoeling is dat ik die resolutie in stel en dan het scherm van het spel verspreid over mijn 2 schermen die samen wel die resolutie ondersteunen.

Ik weet dat dit mogelijk is omdat ik dit al eerder heb gedaan, door een resolutie van 2930x1024 te draaien op een 22" en een 17" scherm.
Ik bedoelde ook niet 3600x1050 op 1 scherm, maar over beide schermen. Maar als eentje 1920 pixels in de breedte heeft, zou 3600 idd moeten kunnen, zou je denken. Maar misschien dat de resolutie gewoon te hoog is voor de software om goed mee om te gaan?

Wat ik zou doen, is eerst eens proberen of de 2930x1024 resolutie die eerst wel werkte, het nu nog steeds doet. Dan weet je in ieder geval of het überhaupt wel werkt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Max Hunt
Elke resolutie die ik invoer die boven 2200 horizontaal is, resulteert standaard in een foutmelding.

Ik heb PowerStrip gedownload en die leest uit het register dat mijn custom resolutie van 3600x1050 daar wel in staat. Echter zelfs met het maken van en editten van drivers zodat die resolutie ook bruikbaar wordt krijg ik niet de keuze om die resolutie te gebruiken.
Pagina: 1