[radeon 4870] tv-out werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
edit: sorry brakke titel dacht dat ik m aan kon passen. moet ook 4890 zijn.

hoi,

ik ben hier al weken mee aan het klooien en het lukt niet. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb jarenlang een Geforce 6600 gehad die ik via composite aangesloten had op mijn Sony Trinitron. Werkte altijd fijn, tot de compu het begaf en ik een nieuwe moest kopen, dus ook gelijk maar een graka. De keus viel op een Ati Radeon 4890. Echter, het lukt me niet om hem met mijn tv te laten praten.

Relevante info:
- Ik ben verhuisd en nu is de kabel een stuk langer; vroeger 2 meter en nu 15 oid.
- Yep, het signaal staat op Pal/B, net zoals vroeger.
- Radeon drivers eergisteren ge-updated, versie 9-12

Wat ik geprobeerd heb:
1. Eerst natuurlijk weer composite, via scart en zo'n koppelstukje, en ook aan de pc kant een koppelstukje. Ook zonder scart geprobeerd. Ik kan me herinneren dat ik ooit met veel rotzooien 1 minuut beeld had. Herstarten of iets dergelijks en daarna is het nooit meer gelukt. Het probleem is een zwart scherm, en de graka herkend de TV ook niet. Alsof er geen kabel tussen zit. Ik gebruik overigens audiokabels maar dat heb ik vroeger ook altijd gedaan

2. Onlangs maar eens s-video kabels geregeld. Direct op de graka aangesloten en ook direct op de TV. TV wordt nu wel herkend. Nu krijg ik een verscrambled beeld, vergelijkbaar met dit plaatje uit de FAQ:
http://faq.tweakers.net/vb/ext2rgb.jpg
Het flikkert erg en af en toe zie ik wat kleur. als ik 'identify' doe van de schermen zie ik wel dat er iets veranderd.

3. mijn videokaart heeft 2 DVI uitgangen en een tv-out. Ik heb geprobeerd de monitor op de andere DVI te zetten; geen resultaat.

de suggestie in de faq is: geen scart-blok gebruiken maar dat doe ik ook niet.

Wat ik kan verzinnen:
- Dat mijn TV niet snapt dat het een s-video signaal is. Het knopje waarmee ik langs de ingangen switch gaat van TV naar ingang 1-4 en mijn compu zit op 4. Volgens de handleiding zou 4-S ook een mogelijkheid moeten zijn als S-video aangesloten was maar dat is niet zo.

Het is een Sony Trinitron KV-32FX68B met een Sony RM 932R afstandsbediening

bedankt alvast,

[ Voor 6% gewijzigd door Garma op 30-12-2009 01:06 ]

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
nog 1 poging.. niemand met een suggestie?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 16:24
Garma schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:55:
nog 1 poging.. niemand met een suggestie?
Kabels niet kapot? Komt bij mij namelijk vaaaaaaaaak voor zeker met s-video kabels. Had er 4 gekocht paar dikke (0.7cm) van 1 meter en nog steeds na een paar jaar allemaal kapot. Ik zou even een kabel wisselen voordat je, je kaart RMA stuurt(of andere tv proberen) :)

Specs

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

GreyGhost

Het is een spook

Ik zou toch geneigd zijn om composite mode weer te proberen als dat al eerder gewerkt heeft met je TV.

Eerst verbinden en dan de pc opnieuw opstarten dan:

Ik weet niet welke OS je hebt maar heb je in catalyst control center of display options de TV op "attached" / "connected" gezet?

Heb je al geprobeerd om de drivers op "theater" of "clone" mode te zetten?

Als dat geen duidelijkheid geeft: welke exacte grafische kaart (merk/model) en welke OS heb je?

For I am grey, between the darkness and the light