Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe pc moet gaan kopen of juist een nieuwe processor.
Momenteel heb ik een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.31GHz
Ram geheugen van 2,00 GB
32 bits bestuuringssysteem
en een Nvidia GeForce 9600GT videokaart.

Als ik spellen zoals COD MW2 speel dan lagt hij heel erg hard, volgens canyourunit heb ik een makkelijke pass(dus kan makkelijk draaien).
Maar ik weet zelf dat mijn voeding neit goed genoeg is en heb het gevoel dat mijn kaart niet helemaal 100% functioneerd, hij is ook wel uitgevallen enzo en hij zij dat ik niet genoeg stroom had ofzo. dus nieuwe voeding als eerste.
Ik ben eigenlijk een nub in hardware enzo maar zijn er speciale opties die ik aan moet vinken(In de Videokaart settings ) of moet ik hem overclocken? Of gewoon een nieuwe processor kopen?
Mijn moederboard is: Asus M2N-MX SE Plus
Wat kan ik het beste doen?

Mvg

Beunhoas

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Met betrekking tot upgraden: *LET OP* - Wat moet ik kopen?
En de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

:)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ken MW2 inhoudelijk niet (qua systeemeisen) maar ik zou afgaand op wat je beschrijft het in de richting van de hoeveelheid geheugen zoeken. 2GB is nou niet echt royaal tegenwoordig, zeker niet voor een 'game'-pc.

Welk besturingssysteem draai je? XP/Vista/7?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7, 1GB is voldoende voor MW2.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso eerst een uitsluiten dat er iets softwarematigs is wat de prestaties naar beneden haalt. Dus ik zou in ieder geval een keer een versie installatie van windows doen (= alles eraf gooien dus wel eerst goed backuppen!!).

Overigens COD MW2 met die specs zul je nooit op de hoogste kwaliteit kunnen draaien maar het moet wel speelbaar zijn op wat lagere instellingen. Als je toch alles op de hoogste kwaliteit wilt draaien moet je in ieder geval processor + videokaart vervangen en je geheugen zou ik ook verdubbelen (en dan een 64bit OS installeren).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, was ook maar als voorbeeld MW2 maar ik heb net alles eraf gepleurd en windows 7 eropgezet.
Gaat me ook neit om de kwaliteit maar om de speelbaarheid, op laagste kwaliteit is het nog in slowmotion.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:26:
Nee, was ook maar als voorbeeld MW2 maar ik heb net alles eraf gepleurd en windows 7 eropgezet.
Gaat me ook neit om de kwaliteit maar om de speelbaarheid, op laagste kwaliteit is het nog in slowmotion.
Ja laagste kwaliteit is leuk maar zowat het belangrijkste is op welke resolutie je speelt. 1920 x 1080 zal namelijk ook op de laagste instellingen niet speelbaar zijn met jou pc.

Dus op welke resolutie speel je?

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 30-12-2009 00:28 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat je zou kunnen proberen is om terwijl je MW2 speelt op de achtergrond Taakbeheer of perfmon (Prestaties) open te zetten, dan kan je iig al je CPU en RAM gebruik in de gaten houden, kan je dingen uitsluiten :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik zou als eerste is naar je voeding kijken, en vervanger voor een sterkere. Want je vertelt zelf al dat hij waarschijnlijk te zwak is voor je systeem. En kijken of er niet teveel op de achtergrond meedraait ik weet niet hoe oud installatie is maar het gebeurt vaker dat er een hele zooi aan programma's op de achtergrond draaien als je niet oppast.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu een weekje eropstaan, ik weet ook dat ik bijv bij processen hem op realtime kan zetten etc etc.
Maar gewoon een programma zoals teamspeak 3 en xfire loopt bij mij op de achtergrond.
Die 2 + 1 spel tegelijk voor de rest kijk ik ook altijd uit. ;)

Resolutie gewoon is 1600x900 maar ingame vaan 1024xwhatever het ook is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat meer te denken om de prestaties bij instellen van Nvidia omhoog te zetten, maar volgens mij omdat ik nu dus een te slechte voeding heb haalt NVidia automatisch alles omlaag, maar gaat het ook autmatisch allemaal weer goed als ik dus een nieuwe voeding heb?

Verwijderd

Ik weet niet welke voeding je hebt maar mocht je een 350 watt voeding hebben zou dit genoeg moeten zijn voor dit systeem uitgaande dat er maar 1 hdd aanwezig is in je systeem.

Dus geef meer info over je systeem eventueel via Sisoft sandra om belangrijke gegevens naar voren te halen. zoals ik222 aangeeft is de resolutie waarop je speelt ook zeer belangrijk. Helaas hebben we hier op GoT geen glazen bol dus hoe meer info hoe beter we je kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Everest gedownload, maar welke informatie heb je nodig?

Resolutie normaal beeld is: 1440x900 ( sorry verkeerd gegeven hierboven ) en ingame meestal: 1024x768 maar op Warrock(behoorlijk slecht spel ) nu 800x600 omdat hij anders al trager gaat schieten dan normaal. en dat vaak ook nog eens op low detail alles.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je niet de geforce 9600 GT green edition hebt.. Moet je deze kaart nog extra voorzien van stroom dmv extra 6 of 8 pin pci-e stroomkabel op de zijkant van de kaart. Je voeding moet wel over deze kabels beschikken.
Check even of je deze hebt aangesloten op je kaart.. Dus alleen de kaart in de pci-e gleuf is niet genoeg.
Anders zou hij normaal gesproken niet aangeven dat hij te weinig stroom krijgt.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:10
spone schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:28:
Wat je zou kunnen proberen is om terwijl je MW2 speelt op de achtergrond Taakbeheer of perfmon (Prestaties) open te zetten, dan kan je iig al je CPU en RAM gebruik in de gaten houden, kan je dingen uitsluiten :)
En gebruik dan ook direct MSI Afterburner om je GPU in de gaten te houden :)

En verder, zijn alle drivers goed geïnstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-12-2009 09:08 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers zijn goedgeinstalleerd, en het is niet de green edition.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:31:
Alle drivers zijn goedgeinstalleerd, en het is niet de green edition.
heb je de 6 of 8 pin op de zijkant van je videokaart wel aangesloten?
Anders geeft hij idd de fout aan van niet genoeg stroom.

Verwijderd

Topicstarter
ja tuurlijk lol :P

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

En als je MSI afterburner gebruikt zie je dan ook de clock snelheden omhoog gaan en dat ze niet op idle blijven hangen?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Pagina: 1