Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Al enkele dagen probeer ik de tekstberichten op mijn Nokia 7100 op een of andere manier op mijn pc te krijgen. Ik heb dit al op verschillende manieren geprobeerd, zoals met de Nokia PC Suite en de Ovi suite.
De eerste mogelijkheid die ik geprobeerd heb is via de back-up. In beide suites mislukte dit.
Alhoewel de software zei dat de backup gelukt was vondt ik in geen enkel backupbestand een spoor van de berichten. (Als ik deze in een text-editor open zie ik wel duidelijk de contactpersonen, nota's, agendapunten, to-do's etc.. Maar niet de berichten)

Ook heb ik geprobeerd de berichten te synchroniseren met de Nokia Ovi suite, ook dit leverde geen resultaat op.

Het is dus in mijn ogen duidelijk dat het probleem zich alleen voordoet met de tekstberichten.
Hoe kan ik dit oplossen of is er een andere manier om mijn berichten te benaderen?
(Ik verbind mijn telefoon dmv bluetooth met de pc)

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal gezocht?

aangezien er in het Etherpiraten Circuit genoeg programma's hiervoor zijn die doormiddel van USB en Bluethoot de smsje's uitlezen en in een tekstbestand zet of zelfs in een grafische interface. Ik zelf heb alleen geen mogelijkheid gevonden om hem als notitie of iets dergelijks in outlook of zo te zetten.

edit:
eerste search op google SMS op PC

[ Voor 20% gewijzigd door bobsquad op 29-12-2009 23:50 ]

• kamustra
  • Niet online
Een tekstbestand is goed voor mij, alleen zelfs dat werkt niet.
En zoals ik in de OP aangaf, ik heb al via twee officiele nokia programma's geprobeerd, op allerlei manieren, (synchroniseren, back-up,...) en telkens faalde het bij de tekstberichten. Foto's, contacten, notities,... werden allemaal feilloos overgebracht.

Ik weet niet wat je met Etherpiraten circuit bedoelt, maar ik neem aan third-party software? Ik heb MOBILedit geprobeerd en ook dit lukte niet.

• bobsquad
  • Niet online
Lees de link eens met de software waar je gebruik van kunt maken. Betreft het Etherpiraten circuit bedoel ik "illegaal" uitzenden in de ether daar worden zulke programma's veel gebruikt.

p.s. welk besturingssysteem gebruik je dit is wel belangrijk ivm met compatibiliteit van de programma's

• kamustra
  • Niet online
Windows vista 32bit
Op mijn gsm: het gewone nokia besturingssysteem, de 7100 is geen symbian/windows mobile/...
(De twee programma's uit je link werken dus niet, toch bedankt voor de moeite)

• bobsquad
  • Niet online
Wat ik zelf naar tevredenheid gebruik is SMS Gate PRO
deze software kost aardig wat in aanschaf dus ik weet niet hoe belangrijk het is maar dit is eventueel het overwegen waard.

Had ook nog ergens een gratis programma die dit in een txt bestand zet. Zal hier naar gaan zoeken mochten de kosten van SMS Gate Pro te hoog zijn.
Pagina: 1