Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem. Op mijn Compaq Presario 900 systeem staat Windows XP geinstalleerd met 5 accounts. Deze 5 accounts hebben allemaal een wachtwoord. De administrator account heeft geen wachtwoord.

Bij het normaal opstarten van de computer worden 5 accounts weergeven. Wanneer ik vervolgens inlog met mijn account, hoor je het bekende aanmeldingsgeluid en staat er dat de instellingen worden geladen. Binnen 5 seconden wordt het bureaublad weergeven. Hier gaat het echter mis. Nadat het bureaublad wordt weergeven, wordt de computer meteen weer afgemeldt en kom je weer op het aanmeldscherm van de computer uit.

Ik heb natuurlijk meerdere keren achter elkaar proberen in te loggen, en heb dit ook met alle andere 5 accounts gedaan. Toen dacht ik dat de administratoraccount de oplossing zou kunnen bieden. Dit leverde echter hetzelfde probleem op.

Nu vind ik het helemaal geen probleem om de computer te deinstalleren, ik kan alleen geen back-up maken omdat ik niet in windows kan komen. Verder heb ik niet de middelen om de harde schijf in een andere computer te hangen, omdat het gaat om een ATA-5 interface. (Type HD: Hitachi DK23DA-30F)

Weet iemand misschien hoe ik Windows kan repareren, of heeft iemand een andere oplossing.

Alvast bedankt,

Marc
Mazele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:38
wat het probleem is zou ik niet weten.

Maar probeer een keer in safe mode op te starten en te kijken of er misschien iets raars in je startup staat.

Daarnaast kan je altijd een Linux (of evt windows) livecd downloaden en hiermee de bestanden kopieren naar externe hd/usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Met een bootable live-cd of usb-stick kun je de hd benaderen en je bestanden backuppen. Er zijn er verschillende, zowel linux (bv knoppix, dsl, puppy) als windows (bartpe, vistape, ubcd4win, winbuilder) gebaseerd.