Laptop geeft batterijduur alleen in procenten weer.

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-12 15:32
Beste tweakers,

Ik heb mijzelf voor kerst getrakteerd op een nieuwe laptop. Een HP-DV6-2030SD.
Een fijn apparaatje dat het prima doet op een klein puntje na. De resterende accu duur word
alleen in % weergegegeven. Maar de tijd dat hij nog meegaat staat er niet bij.
Dus ik zie alleen 20/30/35% en niet 1 uur en 5 minuten resterend bijvoorbeeld.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb wel direct alle software die door HP geinstalleerd
zat op de laptop eraf gegooid. Maar dit zou toch geen problemen mogen opleveren of wel?

Alvast bedankt,

Martijn

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:48
Als de resterende tijd er wel bij stond vóór dat je de software erafgooide lijkt 't me duidelijk waar het aan ligt toch? :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• VulcanRaven
Daar heb ik niet naar gekeken helaas. Het is me pas opgevallen toen ik alles eraf gegooid had. Ik heb even op de website van HP gekeken voor de software maar er staat niks van energybeheer programma tussen. Alleen wat media beheer programma's. Ik heb overigens alleen de programma's weggegooid die niks belangrijks beheren. De drivers en aansturen van het touchpad van geluid enz heb ik gewoon geinstalleerd gelaten.

• VulcanRaven
Ik heb een vriend gesproken die ook een notebook in de DV-6 serie heeft. Alleen een 17,4" scherm. Deze heeft hetzelfde probleem. Is dit een bekend probleem bij HP notebooks? Zo ja, is er eventueel software beschikbaar waarmee ik dit zou kunnen oplossen.

Alvast bedankt,

Martijn

Verwijderd

Ik heb het idee dat dit met een bepaalde accu driver en/of instelling te maken heeft.
Mijn vriendin en ik hebben beide een laptop (ik een Acer Timeline, zij een HP) en bij mij staat er netjes % + x aantal minuten en bij haar alleen % !

Mijn vorige HP/Compaq laptop had ook alleen %.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-12 16:43

Hoite

Goed verhaal

dit ligt aan het soort accu, in sommige accu's zitten een chip die dit uitrekent icm een driver voor windows.
in mijn geval, een HP dv6460, werkt het niet in windows, maar wel onder linux. ( alleen moet ik er wel even eerlijk bijvertellen dat hij er soms ruim een half uur naast zit, dus zo goed werkt het nou ook weer niet)

Lekker kort.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-12 00:33
Hoite schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:33:
dit ligt aan het soort accu, in sommige accu's zitten een chip die dit uitrekent icm een driver voor windows.
in mijn geval, een HP dv6460, werkt het niet in windows, maar wel onder linux. ( alleen moet ik er wel even eerlijk bijvertellen dat hij er soms ruim een half uur naast zit, dus zo goed werkt het nou ook weer niet)
Het wisselt natuurlijk, omdat je constant iets anders doet.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb een DV5 ik heb dit ook niet. Dus is zeker geen defect...
Wat wel een heel goed alternatief is : BatteryBar
Deze moet je invoegen als een toolbar op je windows taakbalk.

Wel moet je eens een keer je batterij volledig leeg werken en volledig opladen als je laptop aan staat.
Zo kan deze tool het beste jouw tijd bereken en krijg je een vrij nauwkeurige schatting.

En er zijn trouwens meer laptops die dit niet hebben.
Opzicht vind ik het ook geen gemis, ik weet zelf wel hoe lang ik er mee doe...

Succes ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Cleyman op 04-01-2010 18:08 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Mijn DV5-1160ed had het ook niet, en de HP van m'n neef (geen idee welk model, iig een 8400M GT dacht ik) ook niet.

Lijkt me dus 'standaard' bij HP.

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Bij HP laptops is dit voor zover ik weet (en vaak zie) nooit geactiveerd geweest bij levering uit de fabriek. Het is dus altijd zoeken geblazen naar alternatieven.

Twitter Flickr

Verwijderd

Cleyman schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:40:
Ik heb een DV5 ik heb dit ook niet. Dus is zeker geen defect...
Wat wel een heel goed alternatief is : BatteryBar
Deze moet je invoegen als een toolbar op je windows taakbalk.
gebruik dan gewoon rmclock, dan gaat ie meteen langer mee op de accu (lagere idle clocks)
Pagina: 1