Twee parallelle netwerkverbindingen beheren

Pagina: 1
Acties:

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 23:26
Ik kan met twee verschillende draadloze internetverbindingen verbinding maken (via mijn eigen (verbinding X) en via mijn buurjongen (verbinding Y)). We maken soms gebruik van elkaars internetverbinding.

Nu heb ik twee wireless netwerk adapters op mijn laptop draaien, en die kunnen parallel naast elkaar verbonden worden met respectievelijk verbinding X en Y (tegelijkertijd dus). Nu wil ik soms dat mijn usenet leecher programma alleen verbinding X gebruikt, en als ik tegelijkertijd op internet surf daar verbinding Y voor gebruikt wordt.

Kan dat??

Als ik hardop denk, zou dat ergens in het register moeten aangepast dat internetverbinding X gebruikt voor bijv. firefox / IE en verbinding Y voor mijn usenet leecher.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft,

Alvast bedankt,

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Geen register, maar je kan static route zetten naar je news server dat die via een andere gateway gaat.

Google maar eens op het commando route

Verwijderd

Dit hoeft niet in het register aangepast te worden, hiervoor moet je handmatig routes toevoegen. Hoe dit moet is afhankelijk van je OS, deze vermeld je toevallig niet. Als je zoekt op manual route en de naam van je OS moet je volgens mij een heel eind komen.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kijk even hier Static Route Windows

Houd er rekening mee de PC kiest altijd de snelste weg naar een ander netwerk mits er geen statische route is ingesteld dus dan ligt ook aan je signaal en snelheid van de lijn.

Wil nog wel even zeggen dat een netwerk delen met de buurjongen of iets dergelijks zeer onverstandig maar dat terzijde.

[ Voor 36% gewijzigd door bobsquad op 29-12-2009 20:44 ]

• SuperCrisz
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:41:
Dit hoeft niet in het register aangepast te worden, hiervoor moet je handmatig routes toevoegen. Hoe dit moet is afhankelijk van je OS, deze vermeld je toevallig niet. Als je zoekt op manual route en de naam van je OS moet je volgens mij een heel eind komen.
Ik draai windows 7 en gebruik newsleecher als usenet client

Verwijderd

http://www.google.nl/#hl=...route&fp=51711868826908ab

Dan zou ik eens door bovenstaande heen gaan kijken.

• SuperCrisz
thanks zover.. gaat wel technischer iets boven mn pet. Hoe kan ik specifiek newsserver verkeer toewijzen aan X en de rest aan Y... of is dat niet zo 1,2,3 te zeggen

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als je mijn link even volgt dan staat precies uitgelegd wat je moet doen om dit in te stellen.

Je moet een aantal dingen weten zoals IP netwerkkaarten en eindbestemming in dit geval de usenet servers.
Pagina: 1