Gigabyte GA-P55-UD4 wil niet booten van sata schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem staat al in het onderwerpveld. In het bios worden alle schijven (zowel sata als ide) goed herkend. Ik heb mijn besturingssysteem op een sata schijf staan. Als ik mijn ide schijf eruit haal (die wil ik er helemaal niet in hebben met die onhandige kabels, dit past ook niet in de gigabyte kast die ik heb) wil hij niet meer booten. Zolang de ide-schijf erin zit, start hij op, zodra ik de ide schijf verwijder blijft hij opstarten: je ziet het bootscherm, dan hoor je een klikje en dan begint het weer opnieuw. Er zijn geen foutmeldingen, ik heb de volgorde goed staan, heb het CMOS al een paar keer gereset. Heb de sata schijf al op meerdere connectors geprobeerd, ook de gsata aansluiting op het mobo.
Wie o wie weet het antwoord????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0129
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 14:29
Windows 7 ginstalleerd ?, dan staan de bootbestanden op ide schijf, win7 reserveerd 100mb voor de bootbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows xp staat er op, maar ik heb niet het idee dat er ook maar iets van de schijf wordt gelezen; daarvoor start hij steeds opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je dan de systeembestanden op je schijf staan die je eruit haalt. Het makkelijkste is om even een reïnstall te doen.

> OM, het heeft immers niets met je mobo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd (op de sata schijf), met steeds hetzelfde resultaat. Dus dat is helaas niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Uit de pc alle schijven eruit verwijderen.
Sata schijf met ubuntu livecd of in een andere pc wissen.(je kan de schijf ook wissen met herstel console van een bootable windows cd). Dus de schijf zeer goed wissen en ook de mbr wissen).
Dan gaan installeren met 1 schijf in je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

Op wat voor een mode staat de SATA controller in je bios ingesteld. Meestal heb je de keuze uit iets van Native IDE, AHCI, RAID.

Als windows de preboot drivers voor de Sata controller niet heeft, start hij niet op als deze niet op Native IDE mode staat. Ik heb ook uren met dit probleem gevochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:38
Tijdens de installatie voor XP op F6 drukken en je drivers laden van de controller op je moederbord!
Pagina: 1