video insluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een vraagje,

Ik zou graag een youtubefilmke insluiten in een pdf document, nu lukt mij dit wel door het filmke to downloaden en dan volledig in te sluiten in de pdf.

Maar kan ik dit niet doen zodat het rechtstreeks van het internet afspeelt? Dus dat ik niet het filmpje mee in mijn pdf bestand moet opgeslaan, maar enkel de insluitlink zoals bij een webpagina het geval is?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk niet dat dat gaat werken. Je gaat een MP3 ook niet met kladblok afspelen lijkt me.

Zo kan een browser ook niet standaard youtube video's afspelen, aangezien daar de FlashPlayer voor nodig is. Daarnaast zijn er legio verschillende programma's die PDF kunnen weergeven, die zouden dan allemaal flash-video moeten ondersteunen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik denk dat dat wel kan als je een stukje flash maakt wat naar het filmpje op internet linkt en alleen dat stukje in de PDF als video embed.
@Raz: jawel hoor: http://totalwebvideo.com/pdfmedia/pdfmedia.html
Maar inderdaad zullen lang niet alle PDF readers zullen het ondersteunen. Flash is natuurlijk ook van Adobe, dus met Adobe Acrobat Reader zal het geen probleem zijn.

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon de link (evt. met screenshot) in de PDF plaatsen die linkt naar de youtube video zelf, licht bestand en iemand kan dan zelf kiezen hoe en waarin ie de video afspeelt.