Dubbele backslash + naam werkt niet, IP adres wel

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:28

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Sinds enkele weken heeft het netwerk hier in huis een beetje de kuren. Als ik bijvoorbeeld vanaf mijn notebook de server of mediacenter wil bereiken kan dat niet meer via \\Server, maar wel gewoon via het IP adres. Daarnaast valt ook bij de Freecom Musicpal de internet radiostream geregeld weg. Op de een of andere manier lijkt het netwerk niet meer stabiel te zijn (terwijl downloaden nog wel geregeld met enkele mb's per seconde gaat, dus helemaal wegvallen doet de verbinding volgens mij ook niet, ook bestanden overpompen tussen de pc's gaat wel goed).
Het probleem was even verholpen door de router (Linksys wrt160n) terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar na enkele dagen is het probleem terug.

Inderdaad...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

en //server?

Maar klinkt als een dns-probleem. In de hosts file kun je zelf die omzetting doen. Of praat ik nu poep?

[ Voor 81% gewijzigd door PcDealer op 29-12-2009 19:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
Gebruikt windows tegenwoordig DNS voor hun name resolving? Ze gebruikten altijd NetBIOS. DNS vereist een centrale DNS server en is niet standaard aan voor een decentraal netwerk.

En ook omdat de stream wegvalt denk ik niet dat het een DNS probleem is, aangezien het IP al geresolvt is.

Werk je wireless? Gaat het beter als je een draad gebruikt?

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:28

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik gebruik over het algemeen wireless, maar heb het net even geprobeerd met wired. Helaas maakt het geen verschil.
Wat me wel opvalt is dat ik het probleem alleen heb bij mijn (Windows 7) notebook, een ander notebook wat werkt op Vista geeft geen problemen. Ik heb deze Windos 7 notebook 2 weken geleden nog geformateerd, maar dat heeft dus niet geholpen.

Het probleem is bij het benaderen van XP en Vista shares.

Inderdaad...

• halfgaar
Heb je NetBIOS over TCP/IP aan staan? Als ik google, dan vind ik daar wat over.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Om de interne naam te kunnen gebruiken dan dient er in je LAN een dns server te draaien. Je kunt desondanks zonder een interen dns server de naam van de PC via LMHOSTS bestand koppelen aan een IP adres.

• halfgaar
Misschien met DNS, maar met NetBIOS is dat niet nodig. Vroeger met Windows 95 kon iedereen ook gewoon in "Netweromgeving" iedereen zien op naam.

Om IP applicaties dingen op naam te laten vinden heb je dat inderdaad nodig, maar voor Windows filesharing niet.
Pagina: 1