Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens HWI-magazine zijn er op dit moment 2 top spelers op de markt. Ze gaven een gold award aan de QNAP en de Dune 3.0. Beide spelers hebben een sigma chip aan boord, alleen die van de QNAP is de iets oudere 8635 en die van de Dune de 8642. De netwerkprestaties van beide spelers zijn uitstekend. De QNAP scoort wat beter op menustructuur en afstandsbediening. Hij doet alles wat de Dune ook doet, maar heeft nog iets extra's, namelijk de uitgebreide NAS-functionaliteit (deze is alleen niet zo snel). Ze zijn beide even duur € 329,-- (als je van de Dune Base uitgaat)
Wat is de beste keuze? Daarbij heb ik de volgende vragen:
Wat is het bezwaar van de 8635 chip. Volgens HWI zijn de netwerkprestaties van beide apparaten uitstekend en reageren de menu's erg snel. Toch zie je tot nu toe op het web, heel weinig enthousiasme over de QNAP.
Biedt de nieuwe chip dan meer stabiliteit of perspectief? Wat is beter een externe voeding (QNAP)of een interne voeding (Dune)?
Wie wil hier eens zijn licht over laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Geen HD audio, zonder DVD-menu's. geen bluray structuur afspelen. De Base heeft die mogelijkheid in ieder geval wel. Of dat door de genoemde chipset komt valt te bezien, aangezien dit met de Base 1.0 ook al kon. Zo te zien is de eSATA aansluiting niet geschikt voor een externe HDD en heeft deze maar 1 USB host. Verder kun je geen beveiligd video materiaal uitvoeren via analoog. (chipset)

[ Voor 38% gewijzigd door MrX_Cuci op 30-12-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal uit de testuitslag het volgende:

Volgens de specificaties is de QNAP voorzien van HDMI 1.3 en speelt hij alle audioformaten Dolby Digital en DTS kunnen worden gedownmixed naar 2.0 formaat en je kunt per formaat aangeven of je wilt decoderen, downmixen of bitstreamen. Dat kan bij de Dune niet. Alleen de echte bluray menu's worden niet weergegeven. De esata aansluiting is inderdaad alleen voor de koppeling naar de pc (denk ik).
UpnP, NFS, SMB en windows netwerkshares worden vlekkeloos ondersteunt. Zes presets om meerdere netwerklocaties te kunnen benaderen. Een heel goede combinatie van afstandsbediening en IR-ontvanger maakt dat de speler heel snel reageert. Een zeer snel menu en logisch ingedeeld en overzichtelijk. Er kan zowel voor 1 mediatype gekozen worden, als door alle collecties tegelijk worden gebladerd.
Alle bestandstypen worden ondersteund en degene die niet woden afgespeeld worden ook op de Dune niet afgespeeld.
Overigens zitten er twee usb hosts op. Kijk maar: http://files.qnap.com/new...ce/product/NMP1000_04.jpg

Dus toch een zeer concurrerende speler lijkt me, of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Het enige nadeel van deze speler is de verouderde sigma chip maar verder een zeer interessante speler op de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de QNAP NMP-1000? Ik zie over deze speler namelijk helemaal niets terug in dit forum. Het is naast de Dune toch de beste High End mediaspeler volgens HWI. Op sommige punten scoort hij zelfs beter in de test. Ben heel benieuwd naar gebruikservaringen. Het zou leuk zijn om de ervaringen met beide spelers hier met elkaar te vergelijken, zodat we erachter komen wat de voor- en nadelen zijn van de beide chipsets. Voor de Qnap is recent een nieuwe firmware verschenen zag ik.

Update date 2009/12/28
Version v1.1.4 NTSC
Description

[What's New?]

- Multiple resume for the movie playback
- Picasa Web albums support
- Language
* Greek and Hungarian UI support
* Greek and Turkish subtitle encoding support
- Background music for Picasa, Flickr and Photo Slideshow
- Improved seek function
* Quick seek function key 0~9 for video/music playback.
* Start with the current elapsed time while press seek
* Input by number key
- Bluelight can be switched on/off support
- Playback log support
- Enable the internet upgrade for the future firmware release

[Enhancement]
- Adjust subtitle attribute, brightness, contrast, Saturation and hue while playing movie
- SHOUTcast Search support
- Subtitle offset support
- Support AVC HD Level 5.1 for mp4 and mkv file
- refine disk space info.
- Enhance Flickr query performance
- File Copy
*Error message "Not enough disk space" for copying file function.
*Add "copy size / total size" information on the copying dialog.
*Remove destination file if copy failed.
*Disk size information

[Major Bug Fixing]
- Fixed NMP-1000 hang up during categorizing when ID3 tag is over 100 chars
- Fixed incorrect file information during copying
- Fixed copying file 99.9% hang up problem.
- Fixed file is labeled as system file when uploaded through samba
- Enhance Flickr error handling function
- Fixed UPnP VFD display error if query result is empty
- Fixed add to my favorite and rating unsuccessful issue
- Fixed FTP return wrong file information
- Fixed only All Media can playback VOB file

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 18:23 . Reden: firmware update toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds een paar weken deze speler in mijn bezit. Tot nu toe ben ik erg tevreden :) , op 1 punt na kom ik zo op terug :'( .
Alles wat ik de speler te eten geeft word netjes weer gegeven.
dvd menu's worden weer gegeven, je hoeft niet eerst een vob bestand te selecteren
iso worden weer gegeven inclusief menu's
mkv worden weer geven en externe ondertitelingbestanden, let op de bestanden moeten betreft naam wel overheen komen.
vooruit,terug,stilstaande beelden enz allemaal geen probleem.
streamen vanaf je pc,server met draadje ook geen probleem.
vanaf je speler in je pc inloggen geen probleem
vanaf je pc in je speler inloggen met een handig programmatje wat je erbij geleverd krijgt geen probleem.
bestanden overzetten zoals mp3's en foto's geen probleem, dvd's en groter wel een probleem, dit gaat erg langzaam. bijv. een dvd duurt ongeveer 18 min over het netwerk simpel omdat de chipset het niet sneller aankan.
voor mij geen vuiltje aan de lucht, gebruik ik toch niet. Alles gaat op een externe schijf van 1,5 TB en daarvan word alles netjes weergeven, tot nu toe geen stotterende beelden of iets dergelijks. is de schijf vol dan halen we een nieuwe ;)

het probleem :'( de afstandbediening van de speler heeft de keuren. bij een nieuw pakje batterijen is deze na 3 dagen leeg. je zou denken een slecht pakje baterrijen maar nee hoor na 3 setjes geprobeerd te hebben blijft het probleem zich voor doen. contact gezocht met Qnap en die adviseerde:
Dear customer,

Thank you for choosing QNAP.

This is not normal behavior; please contact your dealer and apply RMA service.

nadat ik gelijk informatique gecontact heb en ben daar mee in onderhandeling omdat ik mijn complete set moet inleveren en dat wil ik eigenlijk niet, ik wil alleen maar een goed werkende afstandbediening. Ik heb er de volste vertrouwen in dat dit wel inorde komt. :)

De prijs? tja daar valt wat over te zeggen maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Wil je een speler van 150 eurie's en 4 uur tobben en dan deze terug brengen omdat je niet tevreden bent! ook niet geschikt voor het vrouwtje. 8)7
Wil je een speler die gelijkt werkt van uit de verpakking en geen gezeur :9 _/-\o_ tevens vrouw proef O-)
Software update gaat ook goed, interface ziet er goed uit, tja daar betaal je voor.
Bij de laatste softwareupdate kan je het blauwe licht uitschakelen.

zodra ik weet hoe het afloopt met mijn afstand bediening hou ik jullie op de hoogte.

groetjes L.J.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te horen, dat de speler zo goed bevalt, L.J.R. Jammer van de afstandsbediening. Ik koop ook vaak bij Informatique en het is inderdaad lastig als je met de hele boel terug moet. Het lijkt me dat zoiets toch ook wat simpeler opgelost moet kunnen worden.
Dus eigenlijk is alleen het overzetten van grote bestanden via het netwerk een probleem en voor de rest doet ie eigenlijk alles naar wens. Ik twijfel tussen de Dune en de Qnap. Ik vraag me af of die nieuwere chipset 8642 van de Dune wel zo stabiel is als de 8635 van de QNAP. Ik denk dat QNAP niet zomaar voor de 8635 heeft gekozen. De 8642 was immers ook al beschikbaar. Ik volg ook het topic over het gebruik van de Dune en er zijn toch nog redelijk veel vragen en "klachten" en wensen om zaken op te lossen met de volgende firmware-update. Voor kleine verbeteringen vind ik het niet erg om afhankelijk te zijn van firmware-updates, maar als het om wat essentiëler zaken gaat (vooral zaken die niet goed functioneren), dan heb ik zo mijn bedenkingen. Waarom is het niet gelijk opgelost bij de laatste firmware-update en nog belangrijker, wat gebeurt er als ze een nieuw model aankondigen. Ik denk dat er dan niet zoveel firmware-updates meer komen en dat alle nieuwe functionaliteit in de nieuwe speler gestopt wordt. Heb jij de aanschaf van de Dune Base ook overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had de Dune en de Popcorn ook als overweging. De popcorn viel snel af omdat daar te veel problemen mee waren, de meeste zijn wel opgelost maar geeft geen vertrouwen als je eerst alles moet updaten en dan maar hopen of alles nu wel werkt? De dune is een relatief een jonge speler in de markt van nmp. Ze hebben al enige ervaring maar het bedrijf is nog volop in ontwikkeling dus hun nmp,'s ook. De keuze voor de qnap is eigenlijk gemaakt op de review van hardware info en de kennis en nohow die qnap heeft met het maken diverse nasapp. Er is in mijn ogen gewoon goed over nagedacht voordat ze een speler op de markt zetten, daarom mijn keuze voor de qnap en ben erg tevreden , nu nog de afstandbediening. Ook zonder deze kan je trouwens de speler gewoon bedienen.

Later l.j.r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op de een of andere manier ook meer vertrouwen in QNAP. Precies ook om de redenen die jij aangeeft. Op de site van HWI is bij de QNAP nog een reactie van een enthousiaste koper toegevoegd. Die is ook erg blij met het apparaat. ;). Waar ik nog een vraag over heb, is over dat downmixen, zoals dat heet. Ik heb gewoon een ouderwetse stereoversterker en volgens HWI beschikt de speler over de mogelijkheid om het geluid te downmixen naar stereo (of ik moet het verkeerd begrepen hebben). Op de site van Informatique staat juist dat het apparaat dat niet kan. Snap jij hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het downmixen moet geen probleem zijn, bij mij is de nmp aangesloten rechtstreeks op mijn tv. Er komt gewoon mooi geluid uit wat voor mij voldoende is. Mischien in de toekomst een mooi setje voor dts sound maar nu even niet. Succes met je keuze die je gaat maken.

De afstandbediening word omgeruild door informatique.

Later l.j.r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De QNAP NMP1000 zou geen MP3 en OGG afspelen. Wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik kan/durf niet goed een keuze maken tussen de Dune en de QNAP.
Heb als NAS wel de QNAP 219P aangeschaft met 2x 1,5 TB en dat werkt als een zonnetje ( met de NMP1000 zou dat misschien een mooi koppel vormen!).
Alleen de EVA8000, mijn huidige mediastreamer, kan de MKV files met hoge bitrates niet aan helaas. Veel stotterende beelden, wegvallend geluid, dus daar moet wat anders voor komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Gasboer

De Qnap speelt gewoon mp3 af hoor, je kan tijdens het afspelen gewoon navigeren in het menu. Als je een mp3 aan het spelen bent en je wilt van een andere album een mp3 horen is het een kweste van selecteren en hij speelt deze gelijk af. er zit geen vertraging tussen, is zo minimaal _/-\o_
Betreft OGG heb ik nog geen ervaring betreft afspelen.

De prijsverschil is zo minimaal tussen de Dune en Qnap en je heb al enige ervaring met Qnap zou ik gewoon gaan voor de qnap nmp-1000 player. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal van een speler verwacht? je zou ze naast elkaar moeten zetten en kijken wat de voordelen en nadelen zijn, en dan je keuze maken.

Succes l.j.r. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond l.j.r.!
Dank voor je snelle antwoord. Vanwege de teleurstellende resultaten v.w.b. de EVA8000 met betrekking tot HD materiaal ben ik gaan zoeken naar een goede mediastreamer en kwam zodoende bij de Dune en de QNAP uit. In dit artikel nieuws: Qnap demonstreert NMP 1000-multimediaspeler kwam ik dan het bericht tegen dat MP3 en OGG ontbraken. Hetgeen mij verbaasde, maar ik kan er niet veel over vinden in de diverse fora.
Je bericht is heel geruststellend, want ik heb veel oude blues muziek dat als MP3 op de NAS staat en dat wil ik niet verliezen zoals je zult begrijpen.
Ik hoop nu nog op eenzelfde bericht van iemand met ervaring v.w.b. de OGG files!
Ik hou je i.i.g. op de hoogte van de uiteindelijke beslissing!

Groet, Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rob,

Volgens de gebruiksaanwijzing, die je als pdf kunt downloaden van de QNAP-site speelt ie gewoon ook Ogg bestanden af. :P

Audio Formats
FLAC, WAV, WMA, AAC, PCM, AC3,
MP3, Ogg, M4A, DTS

groet,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NMP 1000P gekozen, verreweg de betere keuze tegenover de NMP 1000, veel betere specificaties qua hardware, en heel tevreden mee.

Na 2 goedkope WD's was het tijd om stevig spul aan te schaffen, en het mocht wat kosten deze keer.
Tot nu (1 maand in gebruik) een meevaller.
Aangesloten via HDMI aan mijn Denon 1610 receiver geeft hij alles van HD gewoon goed door, zowel beeld als geluid, en ik bedoel alle formaten gaan probleemloos.
Muziek is alles hier in Flac formaat en dat klink als een klok. MP3 speelt ook goed maar gebruik ik verder niet.
DVD en Blu Ray menu's worden ondersteunt.
Komende dagen komt de nieuwe firmware uit, en die belooft het geheel nog moier te maken, o.a IDMB movie informatie vanuit de player ophalen en opslaan .
Ik kan iedereen die de aankoop overweegt om de P versie te bestellen, deze is ook echt snel en een aanzienlijke verbetering tegenover het eerste model.

Specs:

Processor Sigma Designs SMP8643
Memory 512MB DDR II SDRAM, 256MB Flash
HDD Capacity 1 x 3.5" SATA I/II HDD*, up to 2TB
Network Interface 1 x RJ-45 Ethernet port
USB wireless N adapter* (optional purchase)
VFD Display 9 alphanumeric characters
LED Indicators Power/ Status (Player mode: blue; NAS mode: red)
Direction key (OK)
USB 2 x USB 2.0 host (for storage expansion, keyboard and CD/DVD/BD-ROM drive for playback of user-authored discs), 1 x USB 2.0 device (to PC, NMP works as a mass storage device)
eSATA 2 x eSATA ports (1 to external HDD; 1 to PC, as a mass storage device)
A/V Output HDMI v1.3a, component (Y, Pb, Pr), composite video, analog stereo out, and S/PDIF optical
Audio Enhancer High performance Wolfson WM8524 stereo DAC
Buttons Power button
OK/ play button, four direction buttons, option button
Form Factor Portable
Dimensions 204 (W) x 176.4 (D) x 62 (H) mm
8" (W) x 6.9" (D) x 2.4" (H)
Weight Net weight: 0.7Kg/ 1.54 lb
Gross weight: 2Kg/ 4.4 lb
Operation Environment Temperature: 0-40°C/ 32-104°F
Humidity: 0-90% R.H.
Fan 40 mm, smart fan
Power Supply AC Input: AC-DC adaptor, 110-240 12V
Power Consumption Without internal HDD
• Standby mode: 7W
• In operation: 10W
With 2TB internal HDD
• Standby mode: 9W
• In operation: 16W

Beetje info kan je hier vinden

http://thegreenbutton.com...-media-player-review.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik heb sinds gisteren de NMP-1000p in combinatie met een TS-559.
Alles gaat bedraad via CAT5-ftp kabel.
Wanneer ik een blu-ray film van 9 GB afspeel gaat het beeld en geluid haperen, oftewel het werkt helemaal niet, terwijl op mijn apple de film wel gewoon wordt afgespeeld van de TS-559 zonder haperen. Andere TV geprobeerd en geeft hetzelfde probleem dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alle hulp is welkom want wilde juist de NMP-1000P om blu-ray films en series af te kunnen spelen.
Heb inmiddels een harde schijf in de nmp-1000P gestopt en nu hapert het beeld niet als ik de film op de WD-schijf zet, maar voor zover ik heb begrepen moet dit ook zonder de WD kunnen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetgeen jij probeert werkt hier wel goed, met dezelfde NMP 1000P en een Synology 1010+,
Bedrading is hier Cat 6, 1GB Switch D-Link (support Jumbo frames 9000 is aktief), op Nas ook ingesteld op 9000 Jumbo.

NMP is hier ingesteld op Gigabit Network(1000M), niet op 100 M full Duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update Firmware

http://download.qnap.com/...P_1.1.2_Build0125_PAL.zip

[Version & Build]
NMP-1000P v1.1.2 Build0125

[Checksum]
PAL: 1216639742
NTSC: 2707647146

[What's New]
- Media Jukebox
1. Automatic download of movie covers, synopsis, and related information
2. Quickly find your favorite movie, music, or photos by genre, actor, director, artist, keyword, and etc.
3. Editable movie, music, and photo information such as covers, titles, artists, and etc. via web interface
4. Now Playing page that displays the current media information
5. Web-based library viewer

- Web-based Remote Control
1. Remotely control NMP playback via PC web browser
2. Display VFD text on the web interface
3. Input text via PC web browser

[Enhancement]
- Support playback of MKV files that have header compression
- Add NTFS file system check function during system boot
- Photo browsing by keywords
- Support new Wi-Fi USB dongles
1. ZyXEL NWD2105EE
2. Buffalo WLI-UC-GN
- Support playback of videos imported from DVD-RW camcorders
- In BD Interactice Navigation, press the [Audio] or [Subtitle] key will trigger the simple menu during video playback
- Add default thumbnail icons for DVD & BD folders
- Support QGet v2
- Update Dutch TV strings

[Bug fixes]
- Fixed YouTube & SHOUTcast playback issues
- Fixed Windows 7/Vista remote disk connection issue
- Fixed AFP connection issue under certain circumstances
- Fixed file creation issue on NFS share folders under certain circumstances
- Fixed the audio fast-forwarding and rewinding issue
- Fixed the audio track issue of changing tracks in BD Simple Navigation
- Fixed unable to create up to 128 user accounts
Pagina: 1