Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Menschen,

Ik krijg geen beeld op me computer.. normaalgesproken als ik me pc opstart, maken de fans van de videokaart veel lawaai een paar seconden, en daarna start ie op. Echter, nu blijven de fans lawaai maken, krijg ik geen beeld, maar ik hoor het intro van Windows XP wel gewoon, en de HDD draait ook. Dus de pc start wel gewoon op, alleen zonder beeld met de fans van de videokaart op 100%.. pc is gewoon in elkaar gezet 1,5 jaar geleden door Azerty, nooit OC'd, en heb een maand geleden schone install van windows erop gezet.

In eerste instantie zou ik zeggen kapotte videokaart, echter voordat ik deed kreeg kreeg ik een blauw scherm van check disk dacht ik... je weet wel, dat ie de HDD gaat nakijken, stap 1/3... 2/3.. 3/3... toen heeft ie wat dingen gecontrolleerd en gefix't, en daarna kreeg ik dit.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak eens op een andere computer een LiveCD of Live USB en probeer daarmee op te starten.
Zet de BIOS op de veilige defaults.
Haal de kaart er even uit en er weer in, om goed contact te maken.

Werkt dat allemaal niet, dan is de grafische kaart stuk, als je geluk hebt. Heb je pech, dan is de chipset van je moederbord stuk.

Dat blauwe scherm kan ontstaan zijn, toen de grafische kaart (of je moederbord) stuk ging. Dat je op dat moment nog wel dat blauwe scherm ziet, is goed mogelijk. Dat staat in een lage VGA-compatible resolutie. Dat vervolgens je harde schijf gefix wordt is ook logisch, dat kwam door het blauwe scherm, terwijl de schijf toen net bezig was.

Ik hoop dat je hiermee iets verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wel een BIOS scherm krijgt lijkt het mij een driver issue. Als de BIOS tevens niet verschijnt is het de vraag of je onlangs een tweede scherm of een televisie erop hebt gehad. Het kan zijn dat hij daar de instellingen van pakt. Dan is het een probleem met de instellingen. Een livecd/usb stick is inderdaad voor het moment de beste oplossing.

Mocht dat niet werken, vraag een aan iemand of die een kaart kan uitlenen voor het testen. Werkt het daar wel normaal mee denk ik dat je wel eens gelijk kan hebben.

EDIT: Save mode pakt hij ook niet btw?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 10:45 ]