Toon posts:

VIA/S3G Unichrome Pro IGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn grootvader heeft zich net een nieuw beeldschem aangekocht maar kan deze niet op de "juiste" (1920x1080) resolutie zetten. Als je naar de instellingen van het beeldscherm gaat kan je maar tot 1280x1024 gaan (dit was de resolutie van zijn oud scherm). Mij lijkt het duidelijk dat de driver van de videokaart simpelweg ge-update moet worden (ik had een gelijkaardig probleem toen ik zelf een nieuw beeldscherm aankocht, ik had de driver van mijn videokaart ge-update en voila, ik kon kiezen voor een hogere, juiste resolutie).

Ik heb zitten surfen en ik vind maar geen driver die werkt voor zijn videokaart (VIA/S3G Unichrome Pro IGP). Alle versies die ik vond zijn ook van 2004/6/7/8 en geen enkele werkt.

Hopelijk kan iemand mij en hierdoor mijn grootvader helpen.

Alvast bedankt & fijne feestdagen!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

heb je al gezocht? vorige week is hier dezelfde vraag langsgekomen!

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:27:
heb je al gezocht? vorige week is hier dezelfde vraag langsgekomen!
Ja, maar overal wordt er voorgesteld om een nieuwe videokaart aan te kopen, wat mijn grootvader nog niet onmiddellijk van plan is. Van die "Powerstrip" begrijp ik evenmin iets, dan las ik nog iets van je BIOS up te daten maar dat lijkt me een beetje extreem. Ik zoek achter de nieuwste driver van dit type videokaart.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:02
Is het zo'n onboard geval?
Kan de kaart die 'hoge' resolutie wel aan?

Misschien kan je eens hier rondkijken: http://www.via.com.tw/en/resources/download-center/chipsets/

Je moet namelijk ook ff het modelnummer weten, wat je opgeeft is een hele serienaam...succes

Verwijderd

Topicstarter
Gusev schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:39:
Is het zo'n onboard geval?
Kan de kaart die 'hoge' resolutie wel aan?

Misschien kan je eens hier rondkijken: http://www.via.com.tw/en/resources/download-center/chipsets/

Je moet namelijk ook ff het modelnummer weten, wat je opgeeft is een hele serienaam...succes
Sorry, weet niet juist wat je met "onboard" bedoeld?
Weet ook niet zeker of de kaart het wel aan kan, de computer is vrij oud, maar er steekt 2GB geheugen in en Pentium 4 (3GHz single core) processor (naar mijn weten, ben nu bij mijn thuis).

Dat is nou net het probleem, ben ik ook al op de site van VIA terecht gekomen maar zelfs met het programma "PC Wizard 2010" van CPUID, kan ik geen serienummer vinden... :s

Alvast bedankt voor de reacties.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:02
Onboard houdt in dat er geen 'losse' videokaart in je PC geprikt zit, maar ik lees nu pas goed dat je het over een IGP hebt (Integrated Graphics Processor)...

Probeer eens een paar programma's als Belarc Advisor of Everest Home Edition...

Anders is het handig als je ff aangeeft of het bijvoorbeeld een HP Compaq ... is etc etc...

Verwijderd

Topicstarter
Gusev schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:46:
Onboard houdt in dat er geen 'losse' videokaart in je PC geprikt zit, maar ik lees nu pas goed dat je het over een IGP hebt (Integrated Graphics Processor)...

Probeer eens een paar programma's als Belarc Advisor of Everest Home Edition...

Anders is het handig als je ff aangeeft of het bijvoorbeeld een HP Compaq ... is etc etc...
Oke, zal het straks is uittesten via Teamviewer, dan geef ik ook wat meer info door, alvast bedankt.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Met CPUZ/CPUID kan je iig het type moederbord opzoeken, op basis daarvan kun je dan zien welke IGP er precies in het systeem zit.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:57:
Met CPUZ/CPUID kan je iig het type moederbord opzoeken, op basis daarvan kun je dan zien welke IGP er precies in het systeem zit.
Oke, bedankt, zal het straks allemaal bekijken via Teamviewer en zal dan hier de info doorgeven. Fijn dat de reacties zo snel en helpvol zijn. :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Zoek eens op wat voor chipset daar in zit, en wat voor moederbord het precies is. Dikke kans dat er nog wel wát aan drivers zijn. Al zijn het misschien slechts Vista/WDM1.0 drivers. Een foute resolutie is echter vaker een resultaat van foute PnP data, iets wat zeker bij analoge monitoren vaak voorkomt (sluit je de monitor analoog aan?). Videodriver kan helpen, maar in de meeste Windows versies heeft de monitor ook een driver (vaak is dat een INF die weergeeft wat voor resoluties met welke refreshrates werken, of die vertelt dat het OS zelf moet gaan kijken). Overweeg eens een 'forcerende' driver te selecteren (staat er vast wel een tussen die 1920*1080 in zijn lijst heeft staan), of de driver ván de oude inf naar 'plug & play' te zetten.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ik heb maar even voor je gegoogled, en het schijnt dat op de site van biostar deze drivers staan voor het P4VMA-M moederbord.

Alleen XP, maar deze schijnen wel te werken in vista/7 (control panel werkt niet goed)

Het is het proberen waard.

Ik kwam daar namelijk op omdat het schijnt dat de S3G standaard geen breedbeeld resoluties ondersteund en gebruikers hiervoor een rom moesten flashen om breedbeeldondersteuning te krijgen.
dus, als je geluk hebt drivers, anders een ROMflash. ik zeg een goedkope geforce of radeon erin.

[ Voor 37% gewijzigd door neliz op 29-12-2009 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:02:
Ik heb maar even voor je gegoogled, en het schijnt dat op de site van biostar deze drivers staan voor het P4VMA-M moederbord.

Alleen XP, maar deze schijnen wel te werken in vista/7 (control panel werkt niet goed)

Het is het proberen waard.
Euhm, wat en waar? Begrijp er niks van, sorry.

EDIT: Net je edit gelezen, begrijp het al een beetje beter, dankje. Maar er is dus toch een kans dat het lukt met een driver?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 19:14 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:02

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt precies dezelfde GPU in het systeem zitten als mijn oude PC, ik kon daarop gewoon 1980x1080 eruitgooien.. dus ik vind het wel vreemd dat je niet hoger kan als dat!

Ps: ik ga er vanuit dat er het mobo K8M800 in zit? zo ja dan kan ik je de drivers sturen die ik op het moment heb? PM me eventjes.

Edit: Nvm, had niet goed gelezen.. je hebt een intel mobo (Mijn oude was een AMD mobo dus kan deze niet hetzelfde zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 29-12-2009 19:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Deze drivers al geprobeerd? http://drivers.softpedia....river-16945204-WHQL.shtml

[ Voor 70% gewijzigd door neliz op 29-12-2009 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neen, maar 'k heb ze net gevonden, heb ze net geinstalleerd bij hem (via Teamviewer). Ik wil jullie ook graag alle informatie van zijn desktop doorgeven maar door 1 of andere krijgen ontvang ik zijn mails niet en kan ik niets van zijn msn ontvangen.

Via CPU-Z ben ik er achter komen dat het om VN800/CN700 gaat, heb de driver gevonden op de site, nu hopen dat het werkt (pc is opnieuw aan het opstarten op het ogenblik).

EDIT: Neen, kan nog steeds niet op 1920x1080 zetten, hoogste nog altijd 1280x1024. :s

EDIT2: Na verder "onderzoek" :P blijkt het een P4M800 te zijn, heb net die driver geinstalleerd, hopen dat die werkt, anders weet ik het niet.

EDIT3: Geinstalleerd en nog steeds geen enkel verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 19:44 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Wis je monitor driver eens, ik heb nog nergens gelezen wat voor OS je gebruikt (ik gok XP op zo'n bak), zeker XP is nogal kieskeurig als het op resoluties aankomt om naar zijn monitor driver te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:45:
Wis je monitor driver eens, ik heb nog nergens gelezen wat voor OS je gebruikt (ik gok XP op zo'n bak), zeker XP is nogal kieskeurig als het op resoluties aankomt om naar zijn monitor driver te kijken.
Ja, XP, heb net de monitor drivers verwijdert (denk ik, stonder er 4 van in de software lijst :s heb er maar 2 weg gekregen).

EDIT: Nu dat de drivers er niet meer opstaan kan ik hem groter zetten maar op 1920x1440 en NIET op 1920x1080... Wat nu? ^^

EDIT2: Grootvader belde net en zei dat het scherm zwart werd toen ik het op 1920x1440 zetten en er kwam "niet ondersteund" te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 20:07 ]

Pagina: 1