Toon posts:

Laptop start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq nx5000 laptop. :/

Nu wil ik hem opstarten maar als ik de power button indruk begint de fan te draaien en vlak daarna slaat hij weer af. Als ik geluk heb en het lang genoeg volhoud (± 100x drukken) dan slaat hij aan. Daarna werkt alles prima.

Het aparte is ook dat als hij zelf reboot dat hij wel gewoon opstart.

Ik heb de accu al vervangen (zonder resultaat) geprobeerd met alleen de adapter en/of alleen de accu.
Geprobeerd FN toets + F11 en powerbutton indrukken.

Voor de duidelijkheid hij geeft dus helemaal geen beeld of niks. Hij blijft 3 seconden aan.

Weet iemand wat er mis is :S

Ik hoor graag alvast bedankt! _/-\o_

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Je zou eens kunnen beginnen met het bekijken of de CMOS batterij nog goed is, als die niet goed meer wil opladen kan je dit soort fijne probleempjes krijgen volgens mij!

Desktop | Server | Laptop

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Wss een kapotte adapter die niet genoeg stroom kan leveren bij het opstarten. Probeer eens een andere adapter.

Verwijderd

Brandt je lampje van de adapter wel en kan je deze adapter doormeten?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de power button indruk start hij naar 3 sec gaat hij uit en knippert het lampje van de accu 1x oranje.....

.Ik kan hem niet doormeten.De Adapter heeft geen lampje.

Verwijderd

Hoe was de status van je accu? Kan het bijv. zijn dat je accu al slecht was.....en dat je adapter het nu begeeft heeft en dat de laptop gewoon iedere keer nog een klein begin maakt op de accu en dan weer afslaat omdat deze zo goed als leeg is?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat als, als het ding een tijdje heeft gedraaid, je hem uitzet en dan aanzet? Gaat hij dan wel direct aan?

Zo ja, dan zijn het wellicht printbanen die niet helemaal fris meer zijn en pas bij uitzetting goed functioneren.
Pagina: 1