Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Helaas is gisterenavond mijn HTC TP (oude versie) gevallen en overleden. Althans het scherm doet het niet meer. De telefoon wil nog wel aan maar kan dus helaas niet mijn contacten beheren.
Nu wil ik mijn contactpersonen (die op de telefoon zijn opgeslagen, en niet op SIM) overzetten. Maakt niet uit of het nou op de PC of op mijn nieuwe telefoon (blackberry) is.
Is er een programma (freeware) die dit kan realiseren?

Alvast bedankt.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-11 08:42
Activesync :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dat kan zonder aanmelden van mijn telefoon kan? Zonder pincode ingevoerd te hebben. Ook snap ik niet hoe ik het met Outlook hoe regelen?
Thnx

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-11 08:42
Als ik mijn wm telefoon aan mn pc hang om te pairen, hoef ik op m'n telefoon niks te doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou jij mij even willen begeleiden om het te regelen? Ik snap het helaas niet. Kan nog wel connecten met active sync, maar hij vraagt om Outlook voor contactpersonen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
"Ik snap het niet" is niet voldoende. Wat gaat er mis? Wat probeer je precies? Waarom kom je er niet uit? Beetje zelfinitiatief verwachten we hier wel van je :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is een tijd terug dat ik voor het laatst gepaired heb met een USB kabel, maar er staat me iets bij dat je met kabel niet een code in hoeft te voeren mits de telefoon is opgestart. Als je contacten synchroniseert komen ze gewoon in Outlook te staan, wat zich op zijn beurt perfect laat synchroniseren met Exchange/Blackberry/Google/Nokia PC Suite, etc, etc. Zo heb ik zelfs de fotootjes bewaard gehouden toen ik van een brakke N95 naar een relaxte Touch Diamond ging. Ondertussen synchroniseer ik alles (kalender, mail, contacten) over-the-air met een exchange server, maar het is mogelijk. Mits je mobiel maar aan is.

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp jullie punt, maar ben redelijk newb wat dit betreft. Anyway, ik kan connecten met active sync en door mijn documenten bladeren en mem card (knop explore). Helaas kan ik de contacten niet opzoeken. Krijg ook bij dat groene sync-tekentje een uitroepteken in beeld.
Heb inmiddels wel programma's gevonden voor op mijn telefoon, maar die kan ik niet installeren omdat ik geen beeld heb -_-.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:51:
Het is een tijd terug dat ik voor het laatst gepaired heb met een USB kabel, maar er staat me iets bij dat je met kabel niet een code in hoeft te voeren mits de telefoon is opgestart. Als je contacten synchroniseert komen ze gewoon in Outlook te staan, wat zich op zijn beurt perfect laat synchroniseren met Exchange/Blackberry/Google/Nokia PC Suite, etc, etc. Zo heb ik zelfs de fotootjes bewaard gehouden toen ik van een brakke N95 naar een relaxte Touch Diamond ging. Ondertussen synchroniseer ik alles (kalender, mail, contacten) over-the-air met een exchange server, maar het is mogelijk. Mits je mobiel maar aan is.
Perfect, dit zoek ik. Maar hoe kan ik zorgen dat Outlook in sync staat met mijn telefoon :).

Edit: Hebben we het hier over MS Outlook op de pc? Of een aparte die je erbij geleverd krijgt o.i.d.?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 16:55 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Gewoon Microsoft Outlook (2000, 2003 en 2007 zouden moeten werken) op de PC is waar de contacten in komen. Afhankelijk van je Windows versie (XP of antieker gebruik je ActiveSync, en is het een heel geklooi) gebruik je een ander synchronisatie programma (Vista of moderner gebruik je Windows Mobility Center, wat zichzelf automatisch installeert als je een WinMo telefoon die aanstaat aansluit). Tenzij je telefoon in 'standaard' USMD-modus staat (waardoor hij een USB drive wordt), zal het moeten werken. Normaal vraagt een telefoon in wat voor modus hij moet staan (ActiveSync, USMD, Pictbridge) als je hem aansluit. Als je USMD (USB drive) als standaard hebt staan in plaats van Activesync, dan hang je.

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Je hebt MS Outlook nodig, niet Outlook Express.

Gebruik je XP of Vista / Windows 7? Bij Vista en Windows 7 gebruik je het Windows Mobile Device Center om de koppeling te maken. Je moet een partnerschap opzetten om de contacten over te halen naar Outlook.

Het kan zijn dat een programma als Sprite Backup (meegeleverd op de CD) ook werkt met deze partnerschap, ik heb alleen nooit de backup vanaf de PC zelf opgestart en kan me niet meer herinneren of deze ook per se een applicatie op de telefoon moest installeren.

Edit: in de tussentijd dat ik een en ander opzocht ben ik Spuit elf geworden! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Coromoto op 29-12-2009 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Als je USMD (USB drive) als standaard hebt staan in plaats van Activesync, dan hang je."

Nee, gelukkig heb ik daar nooit voor gekozen. Heb wel XP op deze PC. Kan wel een computer met vista regelen als dat makkelijker is?

Hier een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/3436/htc.th.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Coromoto schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:04:
Je hebt MS Outlook nodig, niet Outlook Express.

Gebruik je XP of Vista / Windows 7? Bij Vista en Windows 7 gebruik je het Windows Mobile Device Center om de koppeling te maken. Je moet een partnerschap opzetten om de contacten over te halen naar Outlook.

Het kan zijn dat een programma als Sprite Backup (meegeleverd op de CD) ook werkt met deze partnerschap, ik heb alleen nooit de backup vanaf de PC zelf opgestart en kan me niet meer herinneren of deze ook per se een applicatie op de telefoon moest installeren.

Edit: in de tussentijd dat ik een en ander opzocht ben ik Spuit elf geworden! 8)7
Ja, partnership inderdaad, hoe zet ik dat precies op? Volgens mij gaat het daar niet goed. Niet de goede instellingen. Als ik MS outlook opstart krijg ik ook: The connection to Mircosoft Exchange is unavailable. Outlook must be online or connected to complete this action. En vervolgens moet ik 2 dingen invullen: Microsoft Exchange server en Mailbox.
Voer ik deze niet of verkeerd in krijg ik: Cannot open your default e-mail folders. The file C:\Documents and settings\Eigenaar\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.ost is not an offline folder file.

Vervolgens sluit hij zichzelf weer af.

Edit: ATM ben ik bij een vriend thuis en kan ik niet kijken welke CD's er bij geleverd zijn. Ga nu even kijken of ik Sprite Backup kan downloaden o.i.d.

Edit 2: Sprite Backup moet op de telefoon zelf geinstalleerd te worden, dus helaas gaat die vlieger niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 17:34 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Welke versie van outlook heb je? Probeer dat eerst eens werkend te krijgen op je lokale PC individueel voordat je er een mobiel apparaat aan plakt. Open die e-mail configuratie in je configuratiescherm eens (het spijt me, ik zou niet weten waar dat ook-al-weer in XP zat, maar onder W7-64 heeft Outlook in het uitgebreide configuratiescherm een icoontje 'e-mail (32 bit)' aangemaakt). Maak daar eens gewoon een profiel en gegevensbestanden aan (desnoods een heel nieuw profiel er voor), en start outlook vervolgens gewoon op. Desnoods koppel je er geen exchange/imap/pop3 e-mail/data link aan, zolang je maar een (offline) gegevensbestand hebt.

Probeer eens wat toe tevoegen (agenda item, een nep-contact), en als je zeker weet dat je outlook werkt (al dan niet met email), synchroniseer dan een telefoon er mee.

Heel simpel uitgelegd: die telefoon is altijd een 'slaaf', en wat dat betreft is het hele toestel een soort uit de hand gelopen outlook. De niet-sim contacten zijn outlook contacten, SMS/MMS is een extra lijstje in je e-mail programma op je telefoon (wat outlook heet), en de telefoon agenda neemt de taak van outlook agenda over. Verder is die telefoon uitgerust met een programma wat Activesync heet. Dit kan met 3 verschillende (vast wel meer, maar even officieel houden) apparaten werken. Voor mensen die niet updaten of op ouwe bakjes werken, is er de mogelijkheid om met ActiveSync te koppelen (het product heet hetzelfde, maar de Windows XP versie van activesync is anders dan de versie op je mobiel), voor Vista en W7 gebruikers is er de mogelijkheid om te koppelen met het Windows Mobile Apparaatcentrum (zelfde functie, maar het kan wat meer), en voor over-the-air communicatie kan de WiMo versie van Active Sync een partnerschap opzetten met een exchange server over een willekeurige data verbinding (zoals bijvoorbeeld 3G/GPRS). Dat laatste is veruit de beste optie (ook voor backups), omdat je zodra je ergens een aanpassing maakt (zei het op een PC die via Outlook of een ander programma ook z'n eigen Exchange link heeft), alle andere apparaten dat 'live' ook hebben. Verder is de e-mail op je mobiel dan 'push', als in: je telefoon checkt niet of er e-mail is, de server stuurt het er heen. Dat kan in theorie data (en batterijleven) schelen. Daarnaast is het handig in het geval van een crash, je contacten zijn er gewoon nog. Sterker nog: je zult zien dat je telefooncontacten in outlook er ook keurig tussen staan met telefoonnummers, fotootjes, en e-mailadressen erbij. Ik zou willen dat Microsoft (misschien met de komst van WM7)? Particulieren ook een of andere exchange mogelijkheid boden, misschien als extra functie gecombineerd met homegroup/Windows Home Server.
Pagina: 1