Medion MD 8820 blijft kapot gaan

Pagina: 1
Acties:

• Precision.Inc.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 13:05
Hallo allemaal,
Ik heb mij even hier aangemeld omdat ik problemen heb met mijn medion pc en graag jullie ervaring en mening hierover wil weten.

ik heb in feb 2007 de medion md 8820 aangeschaft. Ik was in die tijd nog student en het was en is voor mij een prima pc.

Na een half jaar viel de pc in een keer uit. Monteur langsgekomen en het moederbord werd vervangen. Na een half jaar viel die weer uit. Monteur langsgekomen en moederbord vervangen. De dag erna viel die weer uit. Toen moest ik m opsturen en ben ik m 4 weken kwijtgeweest. Op de bijgeleverde bon stond dat het moederbord is vervangen. Nu vorige week startte de pc niet meer op. ik heb de pc opengemaakt en zag dat de kleine (stroom?)connector op het moederbord bruin aangebrand was. Deze eruit getrokken en het was allemmaal smoetzig.

ik heb wederom gebeld en ben aan het wachten op een afspraak met de monteur.

Ik heb zelf na een jaar een sterkere recom voeding en een 8800 gts videokaart erin gezet. En een extra gig geheugen.

De kast staat niet in een gesloten omgeving.

Nu zou ik graag willen weten wat het probleem is dat mijn pc kapot blijft gaan. Ik ben tevreden over pc zelf, maar kan er niet van op aan als deze om de zoveel tijd defect is.
De monteur vertelde mij dat de serie moederborden voor deze pc ook niet geweldig is.

De garantie loopt binnenkort af, maar ik zou ook graag na deze 3 jaar nog van de pc gebruik willen maken. Maar met deze betrouwbaarheid kan je er van opaan dat die over een tijdje weer kapot gaat.

Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

heeft die monteur ook al eens naar andere onderdelen gekeken dan het moederbord.
Ik weet dat ze bij medion nogal snel zeggen moederbord vervangen.
Om zeker te zijn over de stabiliteit van je pc zou ik er gewoon een moederbord insteken van een degelijk merk zoals asus, MSI, asrock, gigabyte,...

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Ik heb op zolder nog een oude medion staan (is wat ouder, gok uit 2004 ofzo) en die heeft ook last van een aangebrand plekje op het mobo. Zou mij dus niet echt verbazen als dat iets structureels is met deze moederboarden ofzo...

Desktop | Server | Laptop

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik zou er inderdaad gewoon een ander moederbord inzetten.

Maar misschien kun je dan beter ook gelijk een andere kast pakken, want vaak zit het in Medion kasten redelijk opgepropt waardoor het aardig warm word (m'n pa had een MD8080 met een P4 3Ghz, en die werd ook bloedheet in die kast, andere kast met grote fan aan de achterkant en het ging een stuk beter)

• Precision.Inc.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 13:05
Het moederbod wat er in zit is van MSI.
De monteur wat langskomt is niet van Medion, maar van een externe firma.

Ik zal de monteur afwachten voor een nieuw moederbord heb immers nog garantie en dan zal ik hem eens vragen of het wisselen van kast zou kunnen helpen. Kan me idd voorstellen dat een 8800 gts wat meer ruimte of air flow nodig heeft.

Bedankt voor jullie reacties

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Precision.Inc. schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:24:
Het moederbod wat er in zit is van MSI.
De monteur wat langskomt is niet van Medion, maar van een externe firma.

Ik zal de monteur afwachten voor een nieuw moederbord heb immers nog garantie en dan zal ik hem eens vragen of het wisselen van kast zou kunnen helpen. Kan me idd voorstellen dat een 8800 gts wat meer ruimte of air flow nodig heeft.

Bedankt voor jullie reacties
als het moederbord van MSI is dan heb je garantie op dat onderdeel apart ook nog eens denk ik.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1