[Windows 7 - x32] TeamViewer_Service.exe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 22:20
Hallo,

Een weekje geleden Process Monitor geïnstalleerd, om te kijken wat de computer nou allemaal uitvoert bij normaal gebruik. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar verder deed ik er niets mee.

Vandaag startte ik hem weer op, en er kwamen verbazend veel TeamViewer_service.exe's voorbij. Ten eerste had ik die vorige week volgens mij nog niet, terwijl TeamViewer toen ook al geïnstalleerd stond. Dit vond ik dus ook al beetje vreemd, zeker omdat het programma TeamViewer 5 helemaal niet aan staat! Ook bij de processen van Taakbeheer is dat proces niet te vinden.

De 'Operations' die uitgevoerd worden zijn allemaal Registerwijzigingen, zoals RegQueryValue, RegOpenKey en RegCloseKey.

Bij de RegQueryValue staat er als Path om en om deze twee gebeurtenissen:
HKLM\SOFTWARE\TeamViewer\Versieon5\RunService
HKLM\SOFTWARE\TeamViewer\Versieon5\Restart TeamViewer

Het lijkt er dus op dat hij steeds probeert om TeamViewer op te starten, wat dus niet lukt (of betekenen deze Operations dat niet?) Ik heb nog gecontroleerd, maar bij CCleaner geeft hij ook niet weer dat TeamViewer bij het opstarten van de pc ook opgestart moet worden.

De computer is niet trager geworden, maar ik vroeg me wel af waarom die processen zo vaak voorbij komen (ongeveer 1/3 van de totale processen die draaien in Process Monitor) terwijl het programma niet eens aanstaat, en er dus ook niets lijkt te gebeuren.

Event Properties (ik weet niet of je daar wat aan hebt):
PID: 1704
Parent PID: 468
Session ID: 0
User: NT AUTHORITY\SYSTEM
AUTH ID: 00000000:000003e7
Virtualized: False

Heb al op diverse keys gezocht op Google maar kon niets vinden.
Keys die ik onder andere geprobeerd heb (ik weet er geen goede engelse keys voor):
- teamviewer RunService RestartTeamViewer process
- teamviewer blijft proberen op te starten
- PID: 1704 (dit is zeker een algemene foutmelding? Ik krijg wel wat hits die over PID: 1704 gaan, maar die gaan niet over TeamViewer)
- AUTH ID: 00000000:000003e7 (dit is zeker ook een algemene foutmelding? Hierbij namelijk ook wat hits maar geen eentje over Teamviewer)

Zou het nou gewoon erdoor komen dat niemand zijn processen controleert dat er niets te vinden is, of gebeurd het gewoon eigenlijk nooit en is mijn pc toch een keer uniek? ;)

Hopelijk heeft hier iemand een goed antwoord op, zodat ik weer met een gerust hart kan slapen vanavond.. ;)

Alvast bedankt!

Groeten,
Gerco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kan je teamviewer niet gewoon zo instellen dat hij niet automatisch opstart? Je kan namelijk bij het installeren instellen dat hij automatisch opstart met Windows, heb je dat niet gedaan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Rupie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:55:
Kan je teamviewer niet gewoon zo instellen dat hij niet automatisch opstart? Je kan namelijk bij het installeren instellen dat hij automatisch opstart met Windows, heb je dat niet gedaan?
diabolofan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:58:
Het lijkt er dus op dat hij steeds probeert om TeamViewer op te starten, wat dus niet lukt (of betekenen deze Operations dat niet?) Ik heb nog gecontroleerd, maar bij CCleaner geeft hij ook niet weer dat TeamViewer bij het opstarten van de pc ook opgestart moet worden.
Ik heb het dus met CCleaner gecontroleerd, ik weet niet of die alle dingen aangeeft? Waarmee zou ik het nog meer kunnen checken?

[ Voor 8% gewijzigd door diabolofan op 29-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
geen idee of hij dat in CCleaner getoond zou moeten worden. Je zou eens kunnen proberen om teamviewer in zijn geheel te verwijderen en opnieuw te installeren. Als je voor de gevorderde installatie (of hoe die ook heten mag bij teamviewer) kiest krijg je hoe dan ook de keuze om hem met windows mee te laten starten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Het is opgelost... :)
Ik ben er inmiddels achter dat het een service is, en dus geen process. Daarom stond hij ook niet bij CCleaner erbij.

Als je bij het tabblad Services kijkt bij msconfig stond hij er wel tussen. Hetzelfde geldt als je services.msc opstart.

Bij services.msc het ik hem gestopt en in de dropdown ingesteld dat hij handmatig opgestart moet worden en toen was het goed/weg bij Process Monitor.. :)

Bedankt voor het meedenken!