Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GTA 4: Proces Prioriteit veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Ik heb een vraagje. GTA 4 freezed bij mij op compleet willekeurige momenten. Nu heb ik dit ook bij Bioshock en soms de serverlist (?!) van BF2. Nu heb ik wel Windows Vista 64 bit en ik denk eerlijk gezegd dat het probleem daar ligt. Nu had ik een tijdje geleden een oplossing voor GTA 4 gevonden door de proces prioriteit te veranderen naar 'realtime'. Dit lukte niet dus zette hij het op 'hoger dan normaal'. En weg waren de freezes *O* Helaas was de performance gewoonweg belabberd en kon ik de textures niet hoger krijgen dan normal.
Toen maakte ik een snelkoppeling en voegde het volgende toe: -nomemrestrictions -norestrictions -noprecache. Dit kwam de performance zeer ten goede, alleen kan ik de proces prioriteit niet meer instellen. Hij zegt dan 'toegang geweigerd'. Kan ik dit ook bijvoorbeeld van tevoren in stellen, want als GTA 4 dus draait, zeg hij 'toegang geweigerd'.

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Of anders gevraagd, kan je de prioriteit van een bepaald proces/programma ook voor het opstarten instellen? :P

(sorry, dit had in het bovenstaande bericht gemoeten 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Deruxian op 30-12-2009 13:09 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je computer freezed is dat nooit normaal gedrag, ook niet voor Vista 64-bit. Het probleem zit hem dus ergens anders, en dat los je niet op met vage softwaretweaks. Ik zou eens kijken of je GPU of CPU niet gewoon veel te heet wordt.

Als je de procesprioriteit lager zet, gaat je computer gewoon minder hard z'n best doen, en dan loopt ie ook minder snel vast natuurlijk. Maar je lost het echte probleem er niet mee op.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:10:
Als je computer freezed is dat nooit normaal gedrag, ook niet voor Vista 64-bit. Het probleem zit hem dus ergens anders, en dat los je niet op met vage softwaretweaks. Ik zou eens kijken of je GPU of CPU niet gewoon veel te heet wordt.

Als je de procesprioriteit lager zet, gaat je computer gewoon minder hard z'n best doen, en dan loopt ie ook minder snel vast natuurlijk. Maar je lost het echte probleem er niet mee op.
Het gekke is dat ik het bij bepaalde games heb. GTA 4 (mits proces prioriteit niet op hoger dan normaal), BF2 (serverbrowser) en Bioshock (at random). Crysis, TF2 en de rest gaan prima zonder problemen....

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Met geluk vond ik het programmaatje 'proces tamer'. Hiermee kan ik hem zelf op realtime zetten en crasht GTA niet meer. Dit topic mag wat mij betreft dan ook op slot :P